Gigantul de streaming video Netflix a raportat o încetinire a creșterii numărului de abonați, ceea ce a dus la o scădere a valorii acțiunilor cu 11%, și la reducerea cu 25 de miliarde de dolari a valorii de piață a companiei.

Aproximativ 3,98 milioane de persoane s-au abonat la Netflix între ianuarie și martie, mult sub cele 6 milioane estimate. Compania a declarat că lipsa de noi producții ar fi putut contribui la cădere. Serviciul de streaming a adăugat anul trecut 15,8 milioane de noi abonați, în condițiile în care Covid-19 a forțat oamenii din întreaga lume să rămână acasă. O mare parte din această creștere a venit din Asia, unde Netflix a adăugat 9,3 milioane de noi abonați în 2020, o creștere de aproximativ 65% față de anul precedent. Dar pandemia sa dovedit a fi o sabie cu două tăișuri pentru Netflix, deoarece i-a întrerupt activitatea de producție. Compania a prognozat o creștere slabă a clienților, cu un milionde noi clienți în al doilea trimestru, departe de cele 5 milioane estimate anterior. Netflix se confruntă, de asemenea, cu o concurență din ce în ce mai dură din cauza noilor servicii de streaming care intră pe piață. Disney +, un serviciu de streaming mult mai nou, are deja 100 de milioane de abonați, comparativ cu cei 207,6 milioane ai Netflix. Netflix a raportat venituri de 7,16 miliarde de dolari și un profit de 1,71 miliarde de dolari. Netflix a prezis o creștere mai puternică în a doua jumătate a anului, când va lansa noi sezoane din „You”, „Money Heist”, „The Witcher” și filmul de acțiune „Red Notice”, printre alte titluri.