Prim-ministrul britanic Boris Johnson şi consilierul său Dominic Cummings - considerat artizanul Brexitului - vor fi portretizaţi într-un celebru serial TV cu marionete sub forma unui bufon ciufulit şi a unui geniu în uneltiri.

Primele imagini au fost publicate miercuri de producătorii show-ului de satiră „Spitting Image", informează Reuters. Acest program TV, care, în timpul difuzării versiunii sale originale între anii 1984 şi 1996, a prezentat-o pe fostul prim-ministru Margaret Thatcher ca pe un şef tiranic care mânca friptură şi le spunea miniştrilor săi „legume", a fost readus în actualitate cu un nou sezon, ce va debuta în acest an. Imagini din noul sezon îl prezintă pe Boris Johnson sub forma unei marionete supraponderale cu chipul din cauciuc, purtând o cravată prost înnodată sub o grămadă dezordonată de păr blond. În schimb, consilierul său principal, Dominic Cummings, este prezentat cu mâinile împreunate sub bărbie într-un act de meditaţie, cu sprâncene foarte arcuite şi cu un craniu supradimensionat. Această portretizare reflectă ceea ce o parte a societăţii britanice gândeşte despre relaţia de lucru dintre cei doi bărbaţi de stat aflaţi la vârful puterii guvernamentale. Dominic Cummings, arhitectul campaniei pro-Brexit din 2016, este considerat cel mai influent politician neales din cadrul guvernului şi care deţine o influenţă exagerată asupra şefului său direct, prim-ministrul Marii Britanii. Boris Johnson cultivă imaginea unei persoane excentrice, amuzante, dar intelectuale, care produce adeseori o divizare a opiniilor şi care a reuşit să câştige voturile britanicilor şi să obţină victoria în alegerile parlamentare de anul trecut. Noul serial va fi difuzat pe BritBox, un serviciu de streaming creat de BBC şi postul ITV.

În perioada sa de glorie, serialul „Spitting Image" înregistra audienţe de 15 milioane de telespectatori - aproximativ un sfert din populaţia totală a Marii Britanii -, care îşi porneau televizoarele pentru a se amuza urmărind modul în care marionete caricaturale ale unor politicieni, celebrităţi şi chiar membri ai familiei regale adoptau limbaje fără restricţii şi comportamente scandaloase pe micile ecrane. Regina Elisabeta a II-a a fost ironizată în acest serial TV fiind prezentată ca o casnică de vârstă mijlocie, iar fiul ei cel mare, prinţul Charles, ca o victimă nefericită a urechilor sale care nu încetau să crească. Noul sezon promite o distribuţie mai degrabă globală şi producătorii show-lui au dezvăluit deja marionetele unor personalităţi precum Donald Trump, Elon Musk, Mark Zuckerberg, prinţul Harry şi Meghan Markle. O marionetă care o reprezintă pe activista suedeză pentru mediu Greta Thunberg va prezenta buletine meteo.