Preşedintele PSD Bihor, Aurel Mohan, a declarat că Guvernul Ciolacu s-ar putea numi „Guvernul investiţiilor”, mai ales în ceea ce priveşte infrastructura de transport, unde s-a făcut mai mult decât în ultimii 35 de ani.

„Niciodată în istoria României nu s-a investit mai mult în construcţii de autostrăzi şi drumuri expres decât s-au investit în ultimii trei ani, de când a intrat PSD la guvernare şi de când Ministerul Transporturilor este condus de un social-democrat, Sorin Grindeanu. În această perioadă s-au deschis zeci de şantiere de infrastructură în care se construieşte mai mult decât tot ce s-a făcut în acest sector în ultimii 35 de ani. 20% din autostrăzile din România s-au dat în circulaţie din momentul intrării PSD la guvernare. Din decembrie 2021, un total de 225 de kilometri, din 1.115 km de drumuri de mare viteză de care dispunem în prezent. Dacă guvernele precedente ar fi avut acelaşi ritm sau măcar pe-aproape, azi am fi putut vorbi de peste 2.500 de km de drumuri de mare viteză. Autostrăzile aflate azi în lucru le depăşesc, ca lungime, pe toate celelalte aflate în circulaţie, peste 770 de km sunt în lucru şi în proiectare, iar alţi 492 de km sunt în licitaţie, deci în total peste 1.200”, a declarat Aurel Mohan.

Liderul PSD Bihor, candidat pe prima poziţie la Senat, a exemplificat cu lucrări precum cele la Autostrada Transilvania, Autostrada Moldovei, Autostrada Unirii, Drumul expres Piteşti-Craiova şi A1 Piteşti - Sibiu.

Mohan a menţionat că fondurile alocate în infrastructura de transport s-au dublat faţă de 2022: de la 11 miliarde lei, la peste 22 de miliarde de lei.

Pentru următorul mandat, obiectivele anunţate de PSD sunt: conectarea tuturor regiunilor ţării la reţeaua de autostrăzi, dublarea numărului de kilometri de drumuri de mare viteză, astfel încât până în 2029, România să depăşească 2.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, folosirea fondurilor europene din PNRR şi bugetul de stat, ţinta fiind de 27 miliarde de euro.

Investiţii în Bihor

Fostul lider al PSD Bihor, Ioan Mang, candidat pentru un nou mandat de deputat, a prezentat Guvernul PSD pentru judeţul Bihor în domeniul infrastructurii rutiere şi feroviare.

Ioan Mang s-a referit la drumurile naţionale ce s-au făcut în perioada de guvernare a PSD: DN76 Oradea - Beiuş-Vârfuri; DN79 Oradea-Arad; DN19E Biharia - Chiribiş, DN19B Marghita - Săcueni şi centura oraşului Săcueni. Totodată, el a amintit de tronsonul de 5,3 km din autostrada Transilvania, între Biharia şi frontieră, precum şi de Drumul Expres Oradea-Arad.

„Pe tronsonul Chiribiş - Suplacu de Barcău, contractul a fost semnat în noiembrie 2023, în 6 septembrie a fost predat proiectul tehnic şi s-a trecut la execuţie, pe o lungime de 26 de km. Pe tronsonul Biharia - Chiribiş, contractul este de asemenea semnat, lucrările urmând să demareze în primăvara lui 2025, pe o lungime de 28,5 km. Cele două porţiuni de autostradă sunt finanţate cu peste 1,6 miliarde de lei. Drumul expres Oradea-Arad, sper să nu trebuiască să repetăm foarte des, este o realizare a CNAIR, a Guvernului PSD. Ministrul Transporturilor a urmărit personal licitaţiile, cum a fost împărţit pe trei tronsoane, ce se va face pe fiecare tronson, toate fiind date în licitaţie şi urmează să se treacă la realizarea lui în viitorii patru ani”, a precizat Ioan Mang. Potrivit acestuia, drumul expres este un proiect strategic european, care se va continua cu drumul Timişoara - Moraviţa, pentru a face legătura cu Belgrad spre Grecia. Din Timişoara, se va construi traseul spre Lugoj şi Marea Neagră.

În ce priveşte transportul feroviar, Mang a amintit faptul că, după mulţi ani de aşteptare, s-au demarat lucrările de electrificare şi dublare a căii ferate între Cluj şi Oradea.