Liderul PNL Bihor, Ilie Bolojan, propune, din nou, conducerii Consiliului Judeţean Bihor, să colaboreze pentru rezolvarea problemei Aeroportului Oradea. Concret, primarul Oradiei propune fie ca municipalitatea să intre în acţionariatul aeroportului, fie ca Primăria să aibă doi reprezentanţi în Consiliul de Administraţie, fără să fie acţionar.

Liderul liberalilor bihoreni susţine că „există un interes legitim” pentru o colaborare între cele două administraţii să existe în dezvoltarea de zboruri de pe aeroportul din Oradea, însă, până acum, toate propunerile municipalităţii au fost refuzate de conducerea CJ. „Suntem în situaţia în care am pierdut toate cursele externe şi am rămas cu un singur operator şi o singură destinaţie”, a declarat, ieri, Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul PNL Bihor. Potrivit acestuia, cursele Tarom spre Bucureşti şi retur sunt pline, locurile fiind rezervate în avans. Mai mult, Bolojan a afirmat că odată cu retragerea Blue Air, Tarom a dublat preţul biletelor. El a prezentat, comparativ, preţurile practicate de pe aeroporturile din Cluj-Napoca şi Timişoara, menţionând că, pentru data de 16 aprilie, un bilet Oradea-Bucureşti-Oradea este de 1.448 lei, în timp ce un bilet Cluj-Bucureşti-Cluj este de 629 lei, iar un bilet Timişoara-Bucureşti-Timişoara costă 575 lei. „Orădenii, bihorenii care zboară în interes personal spre Bucureşti constată că preţul unui bilet este dublu. De aceea, trebuie o colaborare serioasă astfel încât, în cel mai scurt timp posibil, să găsim o formulă pentru atragerea de operatori, cel puţin unul low cost, cu zboruri către Bucureşti, dar şi extern”, a afirmat Bolojan. Potrivit acestuia, refuzul conducerii CJ Bihor al oricărei colaborări cu Primăria Oradea sau cu consilierii PNL îi va avea ca perdanţi principali pe bihoreni, care le va da o lecţie la viitoarele alegeri. „Colegii (consilierii judeţeni liberali – n.r.) au propus înfiinţarea unei comisii pentru analiza activităţii de la aeropert, însă după discursuri sforăitoare, propunerea a fost respinsă. Vi se pare normal ca în Consiliul de Administraţie al aeroportului să se aprobe repartizarea a 4.000 euro/persoană ca prime de performanţă şi să nu li se bată obrazul pentru activitatea de mâna a cincea de la aeroport?”, a insistat primarul Ilie Bolojan. Liderul liberal propune, din nou, ca Aeroportul Oradea să devină societate comercială, la fel ca OTL, iar Primăria Oradea să fie cooptată în acţionariat. Cealaltă variantă propusă de Bolojan este ca Primăria să aibă doi membri în Consiliul de Administraţie, fără ca municipalitatea să fie acţionară la Aeroport. „Există formule perfect legale pentru acordarea de subvenţii pentru curse, însă există în mod clar un dezinteres în acest sens”, a afirmat Ilie Bolojan, adăugând că implicarea Primăriei în problema aeroportului este vitală. „Ce se întâmplă dacă un operator nu mai vrea să discute cu un preşedinte de consiliu judeţean?”, a insistat primarul, adăugând că întrebarea este ipotetică. El a reluat şi propunerea ca în Consiliul de Administraţie să fie cooptaţi reprezentanţi ai marilor hoteluri şi ai marilor investitori din Bihor, pentru că „ar fi mai interesaţi decât domnul Bimbo (preşedintele Consiliului de Administraţie – n.r.) despre ce se întâmplă”. Liderul PNL Bihor a mai adăugat că implicarea financiară a Primăriei Oradea la aeroport este foarte importantă „până se creează o masă critică de pasageri” (400.000 pasageri), prin acordarea de subvenţii pentru curse.