Organigrama administraţiei publice intră la apă
Prefectura Bihor a transmis, marţi, la Ministerul Administraţiei şi Internelor şi la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici numărul maxim de posturi de la nivelul fiecărei administraţii publice locale. Numărul a fost stabilit de o comisie înfiinţată la nivelul Instituţiei Prefectului, iar calculul s-a făcut pe baza prevederilor Ordonanţei de Urgenţă 63/2010, în raport cu numărul populaţiei la data de 31 decembrie 2009 (592.957 de persoane).
Pe baza acestui indicator, numărul maxim de posturi cumulat la nivelul Consiliului Judeţean şi al celor 101 unităţi administrativ-teritoriale din Bihor a fost stabilit la 4.119. La acest număr s-au mai adăugat 205 posturi pentru poliţia comunitară şi paza obiectivelor de interes judeţean (toate la municipiul Oradea), 114 posturi pentru serviciul public comunitar de evidenţa persoanelor şi 209 posturi în cazul unităţilor administrativ-teritoriale care implementează proiecte din fonduri externe nerambursabile. În consecinţă, numărul maxim de posturi la nivelul judeţului nostru este de 4.647. Din calcul sunt scoase posturile care sunt bugetate la capitolele Sănătate, Învăţământ, Asigurări şi Asistenţă Socială. Potrivit purtătorului de cuvânt al Prefecturii Bihor, Florin Ardelean, instituţia din care face parte nu a primit, încă, de la primării numărul exact al angajaţilor pe care acestea îi au la momentul actual, dar, din informaţiile sale, majoritatea administraţiilor locale au mai puţine posturi ocupate decât maximum stabilit pe baza OUG 63/2010.
Deficit de posturi la Poliţia Comunitară
Comisia din cadrul Prefecturii Bihor a stabilit că Primăria municipiului Oradea are dreptul la 947 de posturi, raportate la o populaţie de 204.880 locuitori. Din cele 947 de posturi, 32 sunt la serviciul de evidenţă a persoanelor, 205 pentru poliţia comunitară, 10 posturi pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe, iar restul de 700 sunt posturile de funcţionari publici şi din instituţiile din subordinea municipalităţii. Potrivit primarului Ilie Bolojan, din cele 947 de posturi sunt ocupate 652. Pe de altă parte, edilul a precizat că în şedinţa Consiliului Local de azi, se va supune spre aprobare reducerea numărului de personal de la ASCO. O reducere de personal va urma şi la RAPAS.
Prea puţine posturi pentru Serviciul de evidenţă a persoanelor
Pentru celelalte municipii, numărul maxim de posturi calculate este de 111 la Beiuş, 153 la Marghita, respectiv de 158 la Salonta. "La Salonta, am avut o strategie responsabilă în privinţa personalului. În prezent, avem 104 angajaţi. Mi-a fost teamă când au venit primele ştiri cu privire la reducerea personalului, pentru că nu am vrut să trimitem acasă pe nimeni", ne-a declarat primarul municipiului Salonta, Torok Laszlo. Acesta a menţionat faptul că, deşi numărul posturilor ocupate este mic comparativ cu cel stabilit de Prefectură, sunt probleme în ceea ce priveşte angajaţii Serviciului de evidenţă a persoanelor. "Avem 5 angajaţi faţă de 3, cât se prevede în adresa primită de la Prefectură. Acolo s-a făcut raportarea la numărul populaţiei din Salonta, dar serviciul deserveşte 62.000 de locuitori, din Salonta şi localităţile din jur. Mi se pare că, în acest caz, concepţia legiuitorului este greşită", a menţionat Torok. La Marghita, primarul Dorel Talpoş a precizat că are 124 de posturi ocupate din cele 153 permise. "Situaţia este delicată la Serviciul de evidenţă. În prezent, avem 5 persoane detaşate la acest serviciu şi 2 angajaţi. În ordonanţă se prevede clar că se raportează la nivelul populaţiei administraţiei publice, dar noi deservim nu numai Marghita, ci toate localităţile din jur, de la Suplac până la Buduslău. Este o zonă de 63.000 de persoane. Dacă rămân 3 persoane, ne vom ocupa doar de locuitorii din Marghita", a menţionat Dorel Talpoş. Situaţia este similară şi la Beiuş. "Avem 92 de angajaţi, dar problema o reprezintă Serviciul de evidenţă a persoanelor. Mâine (n.r. - azi), de la ora 10.00, va avea loc o şedinţă la care participă cei 10 primari din zona Beiuş şi directorul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Bihor, Marcel Iova. Acum avem patru persoane detaşate, 9 angajaţi şi un şef de serviciu, care deservesc o populaţie de 65.000 de persoane. Dacă rămâne stabilit numărul maxim la 3, ne vom ocupa doar de persoanele din Beiuş", ne-a declarat primarul Beiuşului, Adrian Domocoş.
Peste 250 de persoane ar trebui concediate la CJ Bihor
În privinţa oraşelor, calculul arată astfel: Aleşd - 91 de posturi, Nucet - 27, Săcueni - 97, Ştei - 74, Valea lui Mihai - 88 şi Vaşcău - 31. În privinţa comunelor, cele mai puţine posturi au fost calculate la Spinuş şi Şinteu - 14, Boianu Mare, Criştioru de Jos, Sâmbăta, Viişoara - 16. "În prezent, la Primăria din Şinteu avem 9 posturi şi jumătate ocupate, dar vor rămâne doar 9", ne-a declarat primarul Albert Augustin. În schimb, primăriile cu cele mai multe posturi prevăzute sunt cele din Popeşti, Sânmartin, Tinca - 43, Tileagd - 40, Diosig - 39, Oşorhei - 36. "Noi am trimis azi (n.r. - ieri) la ANFP noua organigramă, în care renunţăm la 9 posturi. Noi ne-am supus noilor reglementări. Mai trebuie să renunţăm şi la un post de la Serviciul de evidenţă a persoanelor, pentru că avem 4 angajaţi şi ordonanţa spune că avem voie doar trei", ne-a precizat primarul comunei Sânmartin, Lucian Popuş. O situaţie deosebită este la Consiliul Judeţean Bihor, unde, pe baza calculului raportat la numărul populaţiei, s-a stabilit un maxim de 547 posturi, la care se adaugă 40 pentru evidenţa persoanelor şi 10 pentru proiecte din fonduri externe, adică un total general de 597. "Instituţiile subordonate trebuie să ne trimită, în zilele următoare, situaţia exactă a numărului de angajaţi, dar, potrivit estimărilor noastre, avem un plus de peste 250 de angajaţi. Aici nu sunt luaţi în calcul angajaţii de la Direcţia pentru Protecţia Copilului, nici cei din Sănătate şi Educaţie. Practic, e vorba de instituţiile de cultură, cum ar fi cele două teatre: Teatrul de Stat şi Arcadia, Filarmonica, Muzeul Ţării Crişurilor, Centrul pentru Cultură şi altele. Primele estimări cu privire la noua organigramă o vom face abia săptămâna viitoare", a precizat purtătorul de cuvânt al CJ Bihor, Mircea Jacan.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.