Înfiinţat în primăvara anului trecut, punctul de lucru Oradea al Asociaţiei de Ajutor Mutual (ADAM) închiriază echipamente de recuperare celor suferinzi de diferite afecţiuni, fie că sunt persoane imobilizate la pat, cu deficienţe locomotorii ori respiratorii etc. Spre exemplu, cei cu probleme locomotorii, pot intra prin închiriere în posesia unui cărucior cu rotile, a unui cadru de mers (fix sau mobil) ori a unor cârje. Persoanele cu deficienţe de respiraţie au la dispoziţie aparate de aerosoli, iar cele imobilizate la pat pot solicita saltele impermeabile antiescare. Preţurile la care aparatele pot fi închiriate sunt modice, întrucât Asociaţia ADAM (înfiinţată în urmă cu câţiva ani în România, pentru prima dată în comuna Slatina - Timiş din judeţul Caraş Severin), funcţionează după model belgian, fiind gândită sub forma ajutorului mutual. Acesta este concretizat practic prin cotizaţii modice ale celor înscrişi în asociaţie. Numărul celor înscrişi în ADAM Oradea a ajuns în prezent la 55. "În ce priveşte procedura, solicitantul ori aparţinătorul va trebui să se prezinte la sediul asociaţiei (de pe strada Aurel Vlaicu nr.1, din cartierul Ioşia din Oradea), de unde va procura o foaie de recomandare ce va trebui completată de către medicul specialist. Apoi, tot de la sediul asociaţiei va primi un carnet de membru şi un formular de cerere de înscriere", ne-a precizat Andreea Şerb, coordonatorul punctului de lucru al ADAM Oradea. Solicitantul trebuie să plătească taxa de înscriere anuală, în valoare de 60.000 de lei, în caz că este pensionar, sau 120.000 de lei, dacă este persoană activă. Apoi se va achita o cotizaţie lunară pe perioada închirierii aparatului, valoarea acesteia fiind diferită de la un aparat la altul, de la 5.000 de lei până la 150.000 de lei. Potrivit regulamentului asociaţiei, pentru fiecarea aparat închiriat trebuie plătită şi o garanţie, stabilită, de asemenea, la sume modice care oscilează între 10.000 de lei şi 200.000 de lei.