În spitalele bihorene, doar sondajele de opinie mai dreg busuiocul servicilor medicale
Deşi cea mai mare parte a asiguraţilor chestionaţi în ultimele luni ale anului trecut s-au declarat nemulţumiţi de serviciile medicale din spitale şi ambulatorii, în cadrul unui studiu efectuat în toamna acestui an doar un mic procent dintre bihorenii intervievaţi au avut aceeaşi opinie. Sondajul de opinie a fost efectuat de către reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Bihor, pe un eşantion de 284 de persoane, cu vârste cuprinse între 6 şi 83 de ani, dintre care 177 de sex feminin şi 107 de sex masculin.
Curăţenia, cazarea şi alimentaţia au luat "note" acceptabile
CAS Bihor a transmis rezultatele preliminare ale acestui sondaj de opinie, întrebările fiind formulate la nivel local. Deşi pacienţii îşi manifestă de regulă nemulţumirea faţă de serviciile medicale, în mod surprinzător, la un studiu efectuat de CAS Bihor, în lunile septembrie şi octombrie, o bună parte dintre dintre cei intervievaţi s-au declarat mulţumiţi de asistenţa medicală acordată, atât în ambulatoriu cât şi în spital. Dintre cei 284 de subiecţi, doar 23 au fost nemulţumiţi de cazare, 19 de curăţenie, iar 35 de alimentaţia din spitale. Patru consideră drept nesatisfăcătoare calitatea îngrijirilor acordate de medicul de salon, doi de asistentele medicale, în schimb, 17 au fost nemulţumiţi de prestaţiile infirmierilor, iar 15 de cele ale brancardierilor. 267 au afirmat că au fost instruiţi referitor la administrarea medicamentelor, iar 213 au luat medicamentele sub supravegherea asistentei. Cea mai mare parte dintre cei intervievaţi s-au declarat mulţumiţi şi de îngrijirile acordate atât pe timpul nopţii, cât şi ziua în spitale.
Lipsa medicamentelor din spitale, în topul nemulţumirilor
Cele mai multe nemulţumiri au fost legate de acordarea integrală a medicaţiei în spital, din cauza lipsei medicamentelor, capitol la care 40 la sută dintre răspunsuri au fost negative, procentul fiind o medie pe spitale. La acest capitol, s-au înregistrat deficienţe, în procent de 90 la sută, la Spitalul Clinic de Neuropsihiatrie, 83% la Spitalul Teritorial Aleşd, 61 la sută la Spitalul Clinic Judeţean şi 55% la Spitalul Clinic de Obstetrică Ginecologie.
Alte capitole cu procente crescute de răspunsuri negative, au fost igienizarea pacientului la internare şi transportul pacientului pe secţie. Singurele unităţi sanitare, de care pacienţii s-au declarat nemulţumiţi în privinţa calităţii îngrijirilor acordate de medicul de salon au fost spitalul din Marghita şi cel de Neuropsihiatrie Oradea. Spitalul Clinic de Copii şi, din nou, cel de Neuropsihiatrie au fost vizate negativ prin răspunsuri privind calitatea îngrijrilor acordate de asistentă. Aproximativ şapte la sută dintre intervievaţi au răspuns că nu s-ar interna din nou în unitatea sanitară respectivă.
"Nu am formulat o concluzie finală, întrucât analiza studiului este încă în lucru. Procentele nu sunt neapărat mici, nemulţumiri există, iar acolo unde s-au semnalat, vom trece la instituirea unor măsuri de remediere a problemelor", ne-a declarat Oana Giurcă, purtătorul de cuvânt al CAS Bihor.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.