Cu ocazia unui interviu acordat în exclusivitate, Dorel Dulău, directorul general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Bihor, ne-a oferit detalii despre noutățile ce vor fi puse în practică de la 1 iulie conform noului Contract-cadru și a Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

 

Pentru început, șeful CAS Bihor a vorbit despre noii pași făcuți în direcția digitalizării sistemului medical: „Vă informăm despre preocuparea CNAS de a pune în aplicare digitalizarea și transmiterea informației cu caracter medical-administrativ între medicii din ambulatoriile de specialitate și cei de familie. Astfel, pentru a asigura comunicarea în timp cat mai scurt, medicul de familie va completa pe biletul de trimitere la examenul de specialitate din ambulatoriu inclusiv adresa de e-mail oficială a cabinetului. Ca urmare, medicul de familie va primi feedback cu privire la analizele medicale efectuate și rezultatul examinării de specialitate. E știut că pentru punerea unui diagnostic precis este necesară colaborarea directă între diversele specialități medicale angrenate în readucerea pacientului la starea dinaintea bolii. Revenirea la starea de sănătate și ridicarea calității vieții pacientului reprezintă obiective comune ale instituției noastre și ale medicilor prestatori de servicii medicale”.

Pentru scurtarea timpilor de prezentare la medicul de specialitate, cazuistica pentru care nu este necesară trimiterea de la medicul de familie a fost extinsă:

„Debirocratizarea sistemului de sănătate, prin eliminarea unor formulare a căror completare întârzie prezentarea la medic în timp util, se constată în politica aplicată de CNAS prin posibilitatea reală de prezentare, începând cu 1 iulie, direct la medicul de specialitate din ambulatoriu, fără bilet de trimitere de la medicul de familie, în cazurile de talasemie, hemofilie, HIV-SIDA , sifilis, hemipareze, tetrapareză, parapareză”.

Și sănătatea dentară se află printre prioritățile Casei Naționale de Asigurări de Sănătate:

„În domeniul asistenței medicale dentare, valoarea orientativă de contract destinată dentiștilor care se vor afla în relație de colaborare cu CAS Bihor va crește cu 50%. Această creștere va genera, cu siguranță, îmbunătățirea calității serviciilor medicale dentare, folosirea unor materiale dentare de nivel îmbunătățit, achiziționarea și folosirea unor programe informatice compatibile cu raportarea datelor în Dosarul electronic al pacientului”.

Prin urmare, concluziona directorul general Dorel Dulău, „modificările pe care noul contract le aduce începând cu 1 iulie 2023 sunt încă o dovadă că pacientul reprezintă prioritatea numărul unu a politicii de asigurări de sănătate din România, iar noi, cei de la CAS Bihor, suntem deciși să depunem toate eforturile pentru transpunerea în practică a acestei politici dedicate creșterii stării de sănătate a asiguraților noștri”.