Dacă, până acum, fiecare spital îşi elabora propriul regulament de ordine interioară, desigur cu aprobarea Direcţiei de Sănătate Publică, de acum, acesta este reglementat la nivel guvernamental. Ministerul Sănătăţii a definitivat, la sfârşitul lunii iunie, un proiect de Regulament intern al spitalelor, care aduce dispoziţii clare privind organizarea internă a acestor unităţi. Biroul de presă al Ministerului Sănătăţii a făcut publică definitivarea de către instituţie, la sfârşitul lunii iunie, a unui proiect de Regulament intern al spitalelor. Actul aduce dispoziţii clare, cu referire la organizarea timpului de lucru, la problemele de disciplină, la atribuţiile personalului şi ale membrilor consiliilor de administraţie. "Am dorit să existe o abordare unitară a modului în care se desfăşoară activitatea în spitalele publice din toată ţara. Şi, de aceea, am realizat un model flexibil de regulament intern, pe care conducerile spitalelor îl pot modifica în funcţie de specificul fiecăruia. Dar am vrut să stabilim câteva reguli clare privind atribuţiile personalului, timpul de lucru şi chiar curăţenia în aceste unităţi", a declarat Ovidiu Brînzan, ministrul Sănătăţii. Astfel, pentru prima dată, unităţile sanitare vor avea un model de realizare a unui astfel de document, care poate fi completat şi adaptat în funcţie de specificul fiecărei insituţii. Modelul mai poate fi adaptat şi prin raportare la tipurile de secţii, la personal, prin corelare cu fişa postului. Cei care nu vor respecta prevederile noului Regulament vor fi pasibili de sancţiuni, de la un avertisment scris, până la desfacerea contractului de muncă. Firmele care asigură diverse servicii în incinta unităţilor sanitare nu vor fi, nici ele, scutite de noile norme. Acestea au obligaţia să respece Regulamentul, în afara atribuţiilor şi clauzelor prevăzute în contractele încheiate între părţi (în special curăţenia spitalului, păstrarea liniştii şi păstrarea integrităţii bunurilor cu care intră în contact etc.) Biroul de presă al Ministerului Sănătăţii a mai anunţat că Regulamentul realizat de instituţie respectă prevederile noii Legi a spitalelor şi cele ale Codului Muncii.