Regulamentul intern al spitalelor, o lege a bunului simţ
Începând cu acest an, spitalele au un model de regulament intern pe care îl pot completa şi adapta fiecare în funcţie de specificul său (chiar de secţii, personal şi de fişa postului). Până la sfârşitul lunii septembrie, toţi angajaţii din sistem vor trebui să ştie cu exactitate ce anume prevede noul regulament de ordine interioară a spitalului unde lucrează.
Până acum, fiecare spital îşi elabora regulamentul propriu de ordine interioară, care era aprobat de către Direcţia de Sănătate Publică. Începând cu 2005, însă, va intra în vigoare noul sistem de regulament intern al spitalelor, care a fost elaborat de specialiştii Ministerului Sănătăţii. Acesta cuprinde dispoziţii clare privind organizarea timpului de lucru, probleme de disciplină, atribuţii ale personalului medial şi ale membrilor consiliilor de administraţie.
Până la sfârşitul lunii septembrie, toţi angajaţii care lucrează în domeniul sanitar să fie informaţi exact ce prevede noul regulament de ordine interioară al unităţii în care lucrează. Un accent deosebit în noul Regulament a fost pus pe modul în care personalul medical sau cel auxiliar din unităţile medicale se comportă cu pacienţii. Potrivit noului Regulament, vor fi aplicate sancţiuni celor care nu îl vor respecta, începând cu un avertisment scris până la desfacerea disciplinară a contractului de muncă. Firmele care asigură diverse servicii în incinta unităţor spitaliceşti nu au fost nici ele uitate din regulamentul conceput de specialiştii MS. Acestea vor fi obligate să respecte Regulamentul în afara atribuţiilor şi clauzelor prevăzute în contractele încheiate cu spitalele. Ministrul a mai adăugat că se vor aplica sancţiuni şi celor care nu vor aduce la cunoştinţa personalului prevederile noului regulament.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.