La mijlocul săptămânii trecute, joi, 19 ianuarie, Dorel Dulău, directorul general al Casei de Asigurări de Sănătate Bihor, a efectuat o vizită de lucru la Beiuș pentru a se întâlni cu managerii unităților spitalicești din zonă și cu reprezentanții administrației locale.

 

La întrunirea de la sediul Primăriei municipiului Beiuș au participat, pe lângă Dorel Dulău, directorul general al CAS Bihor, primarul Gabriel Popa, reprezentanții Spitalului de Psihiatrie și pentru Măsuri de Siguranță Ștei, în frunte cu managerul Horia Miara, precum și Claudiu Lupău, managerul Spitalului Municipal „Episcop Nicolae Popovici” Beiuș.

În prima parte a discuțiilor, managerii Claudiu Lupău și Horia Miara au expus situația la zi din cele două unități spitalicești menționate. Claudiu Lupău a precizat că principala realizare comună – a spitalului local, a Primăriei Beiuș și a CAS Bihor – este investiția în resursa umană, care a fost obiectivul său încă de la preluarea mandatului de manager, la aceasta adăugându-se și alte obiective comune realizate, cum ar fi extinderea cu cinci paturi a Secției de Îngrijiri paliative.

Directorul general al CAS Bihor i-a felicitat apoi pe cei doi vorbitori și pe primarul Gabriel Popa pentru progresele făcute în direcția creșterii calității actului medical: „La Spitalul Municipal Beiuș, în ultimii doi ani, s-a observat o susținere a resurselor umane, o dezvoltare a personalului medical, și aici mă refer mai ales la medici, pentru că ei sunt principalii furnizori de servicii medicale - pe specialități cum ar fi ginecologia, Unitatea de Primiri Urgențe și așa mai departe – lucru mai mult decât lăudabil, deoarece spitalul acesta nu deservește doar municipiul Beiuș, ci și zona limitrofă acestuia, în total, o populație de circa 120 de mii de persoane.

Cât privește Spitalul de Psihiatrie și pentru Măsuri de Siguranță Ștei, buna desfășurare a activității acestuia constituie o preocupare continuă a Casei de Asigurări de Sănătate Bihor. Datorită strădaniei managerului spitalului, cât și a Ministerului Sănătății, noi, CAS Bihor, i-am sprijinit atât cât s-a putut în limita competențelor legale și iată că s-a ajuns ca și cheltuielile cu acei pacienți care depășesc numărul de paturi prevăzut în structura organizatorică să fie plătite. Ca urmare, deficitul economic a fost acoperit în ultimul timp și sperăm să  rămână și pe viitor”.

La finalul întâlnirii, managerul Claudiu Lupău l-a anunțat pe directorul general al CAS Bihor despre începerea demersurilor pentru amenajarea unui centru chirurgical regional în cadrul Spitalului Municipal „Episcop Nicolae Popovici” Beiuș.

Prezent la discuții, primarul Gabriel Popa a subliniat performanțele Compartimentului de Primiri Urgențe, arătând că, în condițiile creșterii cu 4 mii de pacienți a adresabilității față de 2021, de la 10 mii la 14 mii de cazuri, redirecționările către Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor au scăzut cu 5 procente, de la 13 la 8 la sută. Edilul menționat și noul proiect prin care vor fi asigurate circuite moderne pentru fluide – oxigen, aer comprimat – dotate cu panou de control și buton de panică la fiecare pat. Acesta este în proces de achiziție publică și are termen de finalizare până la sfârșitul anului 2023.

Concluziile vizitei de lucru de la Beiuș le-a prezentat chiar Dorel Dulău, directorul general al CAS Bihor, care i-a îndemnat și cu această ocazie pe managerii spitalelor bihorene să dezvolte asistența medicală ambulatorie, mai ales în vederea tratării bolilor cronice: „Am venit să-i ascult pe colaboratorii mei și, în interesul asiguratului, i-am îndemnat să dezvolte și partea de asistență medicală ambulatorie pe toate specialitățile referitoare la bolile cronice. În plus, am reiterat angajamentul meu de a colabora cu managerii de spitale într-o formă cât mai eficientă și directă, pentru a identifica soluțiile optime în interesul asiguraților.

Vizita directă este un semn al interesului pentru ceea ce dânșii fac acolo, al faptului că ne preocupă ceea ce fac și că urmărim intens activitatea acestora în tot ceea ce ține de noi, pentru a-i sprijini cu tot ce se poate”.