Prin Ordinul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale din 20 august s-a modificat forma şi conţinutul declaraţiei lunare a angajatorilor, privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată la bugetul asigurărilor pentru şomaj, modificări care au în vedere punerea în aplicare a prevederilor privind reglementarea unor măsuri de protecţie socială.

Potrivit art. II din respectivul ordin, modificările se aplică începând cu declaraţia lunară privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată la bugetul asigurărilor pentru şomaj aferente lunii august. Dat fiind faptul că încă nu s-a finalizat şi implementat programul informatic pentru întocmirea şi preluarea declaraţiilor lunare în noua formă, angajatorii nu trebuie să întocmească şi să transmită declaraţia lunară aferentă lunii august în vechea formă, pentru a nu fi obligaţi să depună ulterior declaraţii rectificative. Pentru declararea orelor din programul de lucru în care raporturile de muncă ale salariaţilor au fost suspendate în temeiul art. 52 pentru care salariaţii respectivi şi angajatorii au fost scutiţi de plata contribuţiilor la fondul de şomaj pentru perioada care a trecut de la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, angajatorii care au beneficiat de prevederile respectivei ordonanţe au obligaţia de a depune declaraţii rectificative.