Bilanțul anului 2024 la DAS Oradea: Sub semnul modificărilor legislative
Directorul executiv al Direcției de Asistență Socială Oradea, Anca Grama, a prezentat, ieri, raportul de activitate al instituției. Potrivit acesteia, anul 2024 a stat sub semnul modificărilor legislative, solicitând personalul la eforturi suplimentare şi muncă în afara programului, însă, cu toate acestea, pe lângă activitatea curentă, complexă, la nivel social, au fost demarate şi programe noi.
„Au fost multe modificări legislative cu care noi a trebuit să ţinem pasul şi asta ne-a venit un pic greu pentru că am început să lucrăm într-o serie de micro-aplicaţii dezvoltate la nivel naţional, care, din păcate, uneori funcţionează, alteori nu şi acest lucru nu depinde de noi. Şi atunci colegii au întâmpinat greutăţi, care au presupus ore de muncă peste program, venit în week-end în momentele în care aplicaţiile nu funcţionau. Numărul mare de modificări legislative a presupus şi mai multă muncă de teren pentru colegii noştri care oricum efectuează muncă de teren. Dar eu sunt mulţumită că am reuşit să finalizăm cu bine cererile pentru sezonul rece de acordare a ajutoarelor de încălzire, să finalizăm verificările, dosarele, să le introducem în sistem şi oamenii să poată să-şi primească banii. Colegii au făcut un efort să implementeze acest venit minim de incluziune şi au reuşit să facă acest lucru pentru că nu este foarte uşor să verifici toate aceste dosare şi să stabileşti la ce categorie se încadrează şi să le calculezi în funcţie de venit, ce sume pot să primească şi aşa mai departe. Deci presupune multe verificări de dosare şi rămas peste program. Pe lângă activitatea obişnuită, am reuşit să dezvoltăm şi programe noi în comunitate, altele decât munca noastră de de zi", a declarat Anca Grama.
Directoarea DASO a menţionat la programe noi meditaţiile gratuite acordate copiilor de luni până joi, cu ajutorul a 28 de profesori şi studenţi voluntari, în patru locaţii din oraş, pentru 170 de copii, precum şi programul în şcoli privind prevenţia consumului de substanţe interzise, programul „Agenda familiei”, care se desfăşoară lunar la sediul DASO, Programul „ABC pentru mămici şi tătici” destinat părinţilor ai căror copii frecventează cele 15 creşe din Oradea şi altele. Direcţia de Asistenţă Socială Oradea este instituţia publică din subordinea Consiliului Local care asigură aplicarea serviciilor sociale şi programelor sociale în comunitate destinate în principal copiilor, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi şi altor persoane vulnerabile şi nu numai din comunitate. Activitatea instituţiei de anul trecut a înregistrat o creştere de circa 10%, evidenţiată în primul rând, prin numărul de cetăţeni care s-au adresat instituţiei prin serviciul de relaţii cu publicul. S-au înregistrat peste 26.000 de solicitări la serviciul relaţii cu publicul şi peste 15.000 de emailuri transmite instituţiei. De asemenea, angajaţii au răspuns la peste 20.000 de apeluri telefonice pentru solicitare de informaţii, fiind consiliate la sediul instituţiei aproximativ 12.500 de persoane care nu au depus şi solicitări scrise. Au mai fost consiliate în limba engleză aproximativ 1.100 de cetăţeni ucrainieni.
„Ţin să precizez că, având în vedere că avem de a face cu categorii de persoane vârstnice sau vulnerabile, avem o echipă frumoasă la serviciul de relaţii cu publicul, colegele noastre sunt dornice să ajute şi să-i sprijine pe cei care se adresează instituţiei noastre. (...) În fiecare an există o creştere de cetăţeni care se adresează instituţiei noastre cu aproximativ 10%, dar sunt date aproximativ similar”, a precizat Anca Grama.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.