Casa Judeţeană de Pensii Bihor aduce în atenţia celor interesaţi ultimele modificări referitoare la procedura de acordare a ajutorului de deces.

CJP Bihor a trimis miercuri, 1 aprilie, o informare referitoare la acordarea ajutoarelor de deces. Potrivit art. 107 din Hotărârea Guvernului 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice: „în sistemul public de pensii se acordă ajutor de deces în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al unui membru de familie care nu era asigurat sau pensionar la data decesului”.

Având în vedere Ordonanţa de Urgenţă nr. 32/2020, Casa Judeţeană de Pensii Bihor aduce în atenţia celor interesaţi ultimele modificări referitoare la procedura de acordare a ajutoarelor de deces.

Astfel, documentele necesare vor fi transmise fie prin serviciile poştale, fie prin poşta electronică la adresele de email: mail@cjpensiibihor.ro, mailbeius@cjpensiibihor.ro., după cum urmează: cerere pentru acordarea ajutorului de deces, care poate fi descărcată de pe site-ul instituției la secțiunea formulare tip, categoria plăți prestații (se va menţiona un număr de telefon); copia certificatului de deces; copia actului de identitate al solicitantului; copiile actelor de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul sau, după caz, copia actului care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar; copia dovezii/declarației pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces; copia actului medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale prin care se atestă boala care l-a făcut inapt și data ivirii acesteia în cazul copilului inapt, în vârstă de peste 18 ani; copia adeverinței care să certifice că la data decesului membrul de familie, cu vârsta cuprinsă între 18 și 26 de ani, urma o formă de învățământ organizată conform legii.

„În ceea ce privește plata ajutorului de deces, acesta se va achita prin mandat poștal sau în cont, caz în care solicitantul va transmite împreună cu celelalte documente și un extras de cont bancar”, se menţionează în documentul semnat de Maria Andaluzia Coraş, directorul executiv al Casei Judeţene de Pensii Bihor, şi de Ioana Matei, purtătorul de cuvânt al instituţiei.