CJP Bihor - Informația momentului pentru bihoreni
Casa Județeană de Pensii (CJP) Bihor a trimis joi o informare care se adresează angajatorilor și persoanelor angajate care doresc să solicite înscrierea la pensie pentru limită de vârstă, pensie anticipată/anticipată parțială sau pensie de invaliditate.
Potrivit documentului, Legea nr.76/2022 pentru completarea art. 106 din Legea nr. 263/2010, privind sistemul unitar de pensii publice, reglementează obligația caselor teritoriale de pensii de a comunica angajatorului – în cinci zile de la emiterea unei decizii de pensionare – o informare care va cuprinde numele şi prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum şi data emiterii acesteia.
„Pentru a putea comunica angajatorului informaţiile cu privire la emiterea deciziei de pensionare, persoana care solicită înscrierea la pensie trebuie să prezinte, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia cadru în domeniul pensiilor, o adeverinţă eliberată de angajatorul la care îşi desfăşoară activitatea la data solicitării înscrierii la pensie, din care să rezulte datele de identificare ale angajatorului (adresă, e-mail, fax, nr. telefon)”, menționează reprezentanții CJP Bihor.
Modelul adeverinței sus menționate se regăsește la sediul Casei Județene de Pensii Bihor – localitatea Oradea, str. Dunărea nr. 6; localitatea Beiuș, str. Samuil Vulcan nr.16 sau se poate descărca de pe următorul link:
http://www.cjpensiibihor.ro/modele/pens_nat/adev_angaj_lg76_2022.pdf
Casa de Pensii Bihor precizează că, în cazul persoanelor care desfăşoară concomitent activitate la mai mulţi angajatori, la dosarul de pensie se vor depune adeverinţe eliberate de fiecare angajator în parte.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.