Urmare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 82 din 8 noiembrie 2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, începând cu data de 1 iulie 2018, prin derogare de la prev. art. 102 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, valoarea punctului de pensie se majorează cu 10% şi este de 1.100 lei, totodată, se majorează si cuantumul indemnizației pentru însoțitor de la 800 lei la 880 lei.

De asemenea, tot cu aceeași dată, se majorează şi indemnizația socială acordată pensionarilor de la suma de 520 lei la suma de 640 lei. În cazul beneficiarilor ale căror drepturi se achită prin intermediul CN Poșta Romană SA,  începând cu luna iulie 2018, calendarul de plată se modifică, astfel drepturile curente cuprinse în documentele de plată (taloane roșii) se achită  în intervalul  1 - 15 ale lunii la domiciliul beneficiarilor. În situația în care nu sunt găsiți la domiciliu, beneficiarii vor fi avizați de către factorul poștal, caz în care drepturile băneşti vor putea fi ridicate de la ghișeele poștale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii, respectiv până în data de 17 iulie inclusiv.

Drepturile neridicate vor fi returnate casei județene de pensii, urmând ca la solicitarea beneficiarilor să fie achitată începând cu luna următoare. În cazul persoanelor ale căror drepturi se achită prin cont curent sau cont de card, calendarul de plată nu suferă modificări. Astfel, plata se face începând din data de 14 sau din prima zi lucrătoare care urmează datei de 14, dacă aceasta zi este nelucrătoare. Documentul de informare (talonul mov),  în cazul beneficiarilor ale căror drepturi se achită prin cont curent sau cont de card, este distribuit către aceștia în intervalul 1 - 15 ale lunii, la domiciliu, de către factorul poștal,  iar în situația în care nu sunt găsiți la domiciliu, aceștia sunt avizați,  talonul putând fi ridicat de la ghișeele poștale până în ultima zi lucrătoare din lună. Pentru beneficiarii ale căror drepturi se achită în străinătate, datele şi modalitatea de plată rămân neschimbate, respectiv plata se face începând cu data de 21 a lunii, prin intermediul CITIBANK, în moneda solicitată de către beneficiari. În scopul evitării returnării documentelor de plată şi de informare la sediul instituției noastre, recomandăm beneficiarilor să acorde atenție sporită în intervalele amintite, în vederea preluării acestora la domiciliu sau la ghișeele poștale.