De la an la an, telefonul copilului sună tot mai des
De mai bine de patru ani Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor a pus la dispoziţia comunităţii linia gratuită 0259/983, care deserveşte Telefonul copilului. An de an sunt înregistrate sute de apeluri prin care sunt semnalate situaţiile de abuz, neglijare, exploatarea copilului, asigurându-se consiliere telefonică, dar şi intervenţie în cazurile urgente.
Dacă pe parcursul anului 2009, la Telefonul copilului 0259/983 s-au înregistrat 860 de apeluri, în 2010 numărul acestora a ajuns la 909. Dintre acestea în 109 cazuri s-a oferit consiliere, informare, apelanţii fiind îndrumaţi către serviciile adecvate, în funcţie de problemele semnalate, 52 au fost sesizări privind cazuri de abuz, neglijare sau exploatare a copilului, în cazul acestora intervenindu-se în regim de urgenţă, 57 de cazuri au necesitat consilierea şi informarea apelantului, în timp ce 247 de apeluri au fost greşite. "Ca procente comparate, este de remarcat faptul că a scăzut numărul apelurilor greşite. Astfel, dacă în anul 2009 a fost înregistrat un procent de 81% din totalul apelurilor, în cursul anului 2010 acest procent a coborât la 69%, în scădere cu 12 %, fapt care ar putea semnala o autoeducaţie a populaţiei privind misiunea serviciului Telefonul copilului", a precizat Ştefan Goţia, purtător de cuvânt al DGASPC Bihor. Intervenţie rapidă au necesitat cazurile de abuz asupra copilului, problemele de comportament, fuga de acasă, exploatarea prin muncă, violenţa în familie cu repercusiuni asupra copiilor sau neglijarea copilului. Cei care au apelat Telefonul copilului au fost în majoritate adulţi: părinţi, rude, vecini, prieteni, reprezentanţi ai unor instituţii - poliţişti, asistenţi sociali ori medici. Nu au lipsit nici apelurile de la copiii care au cerut ajutor sau informaţii cu privire la drepturile pe care le au. Numărul telefonic este pus la dispoziţia cetăţenilor şapte zile pe săptămână, non-stop. "Cei care apelează acest număr găsesc suport emoţional, precum şi ajutor în clarificarea alternativelor pe care le au la dispoziţie, modalitatea de a acţiona în dificultăţile cu care se confruntă, primesc informaţii şi servicii adecvate nevoilor lor, precum şi recomandări pentru soluţionarea situaţiilor care i-au determinat să apeleze Telefonul copilului. Suportul emoţional şi informaţional pe care îl oferă consilierii de la Telefonului copilului se realizează în condiţii de confidenţialitate în ceea ce priveşte identitatea persoanei care a semnalat situaţia", a mai precizat Ştefan Goţia.
Persoanele care au cunoştinţă de cazuri de abuz, neglijare sau exploatare prin muncă a copilului pot apela gratuit Telefonul copilului pentru a le sesiza. De asemenea, numărul 0259/983 poate fi apelat de către cei interesaţi pentru servicii de informare, consiliere şi orientare în probleme privind protecţia copilului.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.