Din iunie, taxa de 5 lei dă bătăi de cap abonaţilor RCS&RDS
RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori telecom din regiune, a introdus, începând cu 18 mai, o taxă de cinci lei pe lună pentru serviciul de telefonie fixă. Dintr-un foc, compania îşi va îngroşa buzunarul cu circa 1,18 milioane de euro lunar...
Decizia RCS&RDS va afecta peste un milion de abonaţi, în condiţiile în care la sfârşitul anului 2009, compania avea 1,5 milioane de abonaţi de telefonie fixă, din care o mare parte beneficia de serviciul gratuit, potrivit datelor de pe pagina web şi datelor furnizate de angajaţii din call-center-ele companiei. Nou introdusa taxă de 5 lei este valabilă atât pentru clienţii existenţi (care aveau abonamente gratuite), cât şi pentru utilizatorii noi. Problema abonaţilor care s-au trezit că începând cu această lună trebuie să mai adauge la factură şi cei 5 lei nu "pică" tocmai bine, având în vedere situaţia socială din ţară care face ca veniturile tuturor să scadă considerabil. Reamintim că, în contractul încheiat între abonat şi firmă, se specifică foarte clar că RCS-RDS va face publice modificările contravalorii abonamentului, tarifelor sau va informa beneficiarul printr-o notificare scrisă trimisă prin poştă, fax, email, sms (...) sau prin orice alt mijloc de comunicare adecvat".
Ne-am interesat legat de acest aspect la punctul de lucru RCS&RDS din strada Roman Ciorogariu, de unde am aflat că "da, într-adevăr, abonaţii vor achita o taxă de 5 lei, sumă ce se va adăuga în factura aferentă lunii iunie. În fapt, cei 5 lei reprezintă o taxă de mentenanţă (operaţii de întreţinere şi reparaţii sistem de comunicare - n.n.), aşa că, practic, telefonia rămâne gratuită, achitându-se, cu alte cuvinte, contravaloarea serviciilor de întreţinere a reţelei". Ne-am interesat dacă au fost trimise notificări abonaţilor, aşa cum ar fi fost firesc: "S-a publicat un comunicat în presa locală...".
Am solicitat şi opinia reprezentanţilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor: "În momentul în care compania a încheiat contractele cu abonaţii, s-a angajat să asigure şi calitatea serviciilor! Conform contractului, RCS&RDS ar fi trebuit să trimită notificări cu cel puţin 15 zile înainte, tocmai pentru a asigura informarea consumatorilor cu privire la adăugarea unei noi taxe în factură" - ne-a declarat dl. Traian Bejan, comisar superior în cadrul CJPC Bihor. Scurt şi concis. Şi totuşi, ce se poate face? "Abonaţii trebuie să depună reclamaţii legate de introducerea acestei taxe. În primul rând la compania RCS&RDS. Mai apoi, la Protecţia Consumatorilor, inspectorii noştri verificând, în baza reclamaţiilor, legalitatea taxei de 5 lei" - ne-a mai precizat dl. Traian Bejan.
Aplicarea taxei de cinci lei pe lună fiecărui abonat ar putea aduce RCS&RDS venituri de aproximativ 8,2 milioane de euro până la finele anului. Şi asta la actualul curs de 4,23 lei/euro, şi în situaţia în care taxa s-ar aplica doar unui milion de abonaţi. Comentariile ne par a fi de prisos...
Dacă (măcar!)un milion din abonaţii RCS&RDS ar chema firma în judecată, încasarea suprataxei ar fi oprită până la sentinţa definitivă. ORICUM ONORARIILE DATORATE AVOCAŢILOR DE FIRMĂ, AR DEPĂŞI DE SUTE DE ORI CEI CINCI LEI... AŞA CĂ AR DA FALIMENT. NICIUN AVOCAT NU INTRĂ LA O DEZBATERE CU UN ONORARIU DE CINCIZECI DE BANI = 10% DIN SUMA ÎN LITIGIU. TAXA LEGALĂ !!!