Sesiunea de înscriere la creșe se desfășoară pe tot parcursul lunii iunie, până în 30 iunie 2021.

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea anunță că au început înscrierile la creșe pentru anul școlar 2021 – 2022. Sesiunea de înscriere se desfășoară pe tot parcursul lunii iunie, până la data de 30 iunie 2021, inclusiv.

Pentru a evita staționarea la Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială din cadrul instituției, se poate trimite cererea și actele necesare înscrierii copilului la creșă pe aplicația dezvoltată special pentru cei interesați, accesând link-ul: https://das.hform.ro/

Depunerea dosarului se poate face și la sediul instituției, după următorul program: luni, marţi şi miercuri, între orele 7.30 - 16.30, joi: 7.30 - 18.30, iar vineri, între orele: 7.30 - 16.00.

De serviciile acordate în creșe beneficiază copiii cu vârsta cuprinsă între 10 luni și 3 ani, ai căror părinți au domiciliul în Oradea.

Având în vedere că înscrierile se pot face pe toată durata lunii iunie, data depunerii dosarului nu va fi punctată, iar criteriile de departajare sunt următoarele: domiciliul părinţilor, cel mai apropiat de creşa la care se solicită înscrierea (dovedit prin copia după actul de identitate) - 5 puncte pentru fiecare părinte. Se punctează pentru creșa cea mai aproape de domiciliul părinților. În cazul reşedinţei în municipiul Oradea, în apropierea creşei solicitate, se vor acorda 2 puncte; locul de muncă al părinţilor/reprezentanţilor legali (care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat, dovedit prin adeverinţă de la locul de muncă) - 5 puncte pentru fiecare părinte; locul de muncă al părinţilor care optează pentru Creşa nr. 15 – Căsuţa prieteniei, în Parcul industrial din zona Calea Borşului – 10 puncte pentru fiecare părinte; Adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de către părinte la forma de zi (dacă este cazul ) – 5 puncte; copiii aflaţi în plasament în vederea adopţiei – 5 puncte; fraţi sau surori care frecventează grădiniţă care funcţionează în aceeaşi clădire cu creşa (se ataşează o adeverinţă de la grădiniţă ) - 5 puncte; copiii gemeni/tripleţi (se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) - 5 puncte pentru fiecare copil; familie cu mai mulţi copii minori (se vor ataşa copii după certificatele de naştere ale copiilor) - 2 puncte pentru fiecare copil; familie cu părinte unic (se va ataşa un act notarial/sentinţă prin care se încredinţează minorul, care să demonstreze faptul că are în întreţinere copilul) – 12 puncte.

Adeverinţele de la serviciu se vor puncta în funcţie de luna în care îşi reiau activitatea părinţii aflaţi în concediu pentru îngrijirea copilului, astfel: celor care îşi reiau activitatea înainte de luna septembrie li se vor acorda 5 puncte; celor care îşi vor relua activitatea din luna septembrie - 4 puncte; octombrie - 3 puncte; noiembrie - 2 puncte; decembrie - 1 punct.

De asemenea, cazurilor sociale li se vor aloca 5 puncte (se va ataşa ancheta socială), după cum urmează: copil/frate/soră/părinte cu dizabilităţi; copii aflaţi în tutela altor persoane din familie conform prevederilor legale în vigoare; copii luaţi în plasament în familie; copii aflaţi în situaţii de risc de separare de părinţi.

„Pentru a putea beneficia de punctajul alocat fiecărui criteriu de departajare, se vor anexa la cererea de înscriere toate actele doveditoare necesare”, menționează reprezentanții DAS Oradea.

Pentru anul școlar 2021 – 2022 în cele 15 creșe din Oradea sunt 380 de locuri disponibile.