Direcţia de Evidenţă a Persoanelor. Actele de stare civilă - Procurarea extraselor multilingve
În vederea aplicării, în mod unitar, a dispoziţiilor Hotărârii de Guvern nr.727/ 2013, art. 6 şi 11 privind aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenţiei nr. 16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă, referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la Viena la 8 septembrie 1976, publicată în M. Oficial nr. 608 din 30 septembrie 2013, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Bihor, vă aduce la cunoştinţă modalităţile de procurare a extraselor multilingve.
Extrasele multilingve se eliberează în baza actelor de stare civilă aflate în arhiva proprie sau, după caz, pe baza registrelor întocmite de parohii, ca urmare a unei cereri adresate Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor ori primăriilor unităţilor administrativ-teritoriale, în care nu sunt constituite astfel de servicii. Cererea privind eliberarea extrasului multilingv poate fi adresată Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor ori, după caz, primăriei unităţii administrativ-teritoriale: care are în păstrare actul de stare civilă; de la locul de domiciliu/reşedinţă al solicitantului. Extrasele multilingve ale actelor de stare civilă privind naşterea şi/sau căsătoria se eliberează titularilor sau reprezentanţilor legali ai acestora, iar extrasele multilingve ale actelor de stare civilă privind decesul se eliberează membrilor familiei ori altor persoane îndreptăţite. Extrasele multilingve se pot elibera şi altor persoane împuternicite prin procură specială. Cetăţenii români cu domiciliul în România se legitimează, în vederea eliberării extraselor multilingve, cu actul de identitate aflat în termen de valabilitate. Minorii în vârstă de peste 14 ani, deţinători sau nu ai unui act de identitate, au dreptul să solicite şi să primească extrase multilingve de naştere sau de căsătorie în nume propriu, asistaţi, după caz, de unul dintre părinţi sau de tutore. În cazul în care cererea este depusă la primăria de la locul de domiciliu/reşedinţă, personalul serviciului de stare civilă, înaintează de îndată, dar nu mai târziu de trei zile lucrătoare, cererea, în original, instituţiei care are în păstrare actul de stare civilă. În termen de trei zile lucrătoare de la data primirii cererii, instituţia care are în păstrare actul de stare civilă completează şi expediază extrasul multilingv primăriei de la locul de domiciliu/reşedinţă, în vederea înmânării acestuia solicitantului. Extrasul multilingv se eliberează solicitantului de către Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor ori, după caz, de către ofiţerii de stare civilă din cadrul primăriilor unităţilor administrativ-teritoriale în care nu funcţionează aceste servicii, în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii cererii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.