AJOFM Bihor atrage atenția angajatorilor că a fost aprobat, în data de 15 octombrie, modelul documentelor necesare pentru situația în care aceștia vor fi nevoiți să trimită angajații în șomaj tehnic. Formularele pot fi descărcate online.

„Prin Ordinul nr. 947 din 15 octombrie 2021 au fost  aprobate modelul documentelor prevăzute la art. 2 alin. (1) din OUG nr. 111/2021 pentru stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii,  suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică  generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2”. Angajatorii au la dispoziție pe site-ul www.anofm.ro modelul documentelor necesare solicitării indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru angajații cărora le-a fost suspendat temporar contractul individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 -  Codul  muncii, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2. Documentele se pot descărca în format editabil accesând https://bit.ly/3jki0o7

Agenția Națională de Ocupare a Forțelor de Muncă reia plata șomajului tehnic începând cu luna octombrie, până la sfârșitul anului 2021, în contextul în care rata de infectare se află în creștere.

Astfel, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021.

De asemenea, aceeași ordonanță prevede că părinții au dreptul din nou la zile libere plătite, până la sfârșitul anului școlar 2021/2022.