Angajatorii care sunt în situaţia de a interzice, suspenda ori limita activităţile economice determinate de situaţia epidemiologică generată de epidemia Covid-19, pot depune actele pentru somaj tehnic.

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor informează agenţii economici cu privire la faptul că, începând cu data de 01 noiembrie, documentele necesare acordării şomajului tehnic în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă nr. 111 din 2 octombrie 2021, se vor transmite electronic pentru stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS Cov-2.

Astfel, angajatorii care sunt în situaţia de a interzice, suspenda ori limita activităţile economice determinate de situaţia epidemiologică generată de epidemia Covid-19, pot depune actele la adresa de e-mail: bihor@anofm.gov.ro

Pentru informaţii actualizate, agenţii economici sunt rugaţi să consulte periodic site-ul www.anofm.ro.

Agenția Națională de Ocupare a Forțelor de Muncă reia plata șomajului tehnic începând cu luna octombrie, până la sfârșitul anului 2021, în contextul în care rata de infectare se află în creștere la nivelul întregii ţări. Astfel, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021.

De asemenea, aceeași ordonanță prevede că părinții au dreptul din nou la zile libere plătite, până la sfârșitul anului școlar 2021/2022.