Ieri, aleşii locali au votat ca, începând de la 1 septembrie, SC Administraţia Domeniului Public SA să gestioneze problema câinilor comunitari din Oradea.

La şedinţa ordinară de ieri, consilierii locali au aprobat încetarea contractului de asociere şi a contractului de comodat încheiat în anul 2003 între Municipiul Oradea şi Asociaţia Arca lui Noe şi Fundaţia pentru Protecţia Câinilor, contracte care prevedeau înfiinţarea unui serviciu specializat în gestionarea câinilor fără stăpân aflaţi pe raza municipiului Oradea. În cursul lunii iulie, Fundaţia pentru Protecţia Câinilor a înştiinţat Primăria Oradea despre faptul că, datorită unor probleme financiare, este nevoită să solicite încetarea contractului de asociere. Iniţial, conducerea Fundaţiei a solicitat Primăriei să vină şi ea cu un aport financiar, în valoare de 8.000 de euro/lună, care să completeze cheltuielile lunare de până la 12.000 euro/lună pentru adăpost. Cum Primăria a refuzat acest lucru, finanţatorul englez a denunţat contractul de colaborare cu administraţia locală. Consiliul Local a aprobat încetarea celor două contracte începând cu 1 septembrie 2012, precum şi înfiinţarea unei comisii care va inventaria bunurile asocierii, va da în folosinţă gratuită suprafaţa de 15.000 mp - terenul pe care se află adăpostul - şi clinica veterinară către SC Administraţia Domeniului Public SA şi a delegat serviciul specializat în gestionarea câinilor comunitari către SC Administraţia Domeniului Public SA.  Aleşii locali au solicitat, totodată, şi adoptarea unui regulament privind deţinerea câinilor comunitari de pe raza municipiului Oradea. Un astfel de regulament a mai fost pus în discuţie anul trecut, când se propunea sterilizarea câinilor, iar stăpânii care nu doreau acest lucru urma să plătească o taxă anuală.