Viaţa din ce în ce mai grea îi determină pe cei care au muncit o viaţă întreagă şi care au ca sursă de venit pensia să fie tot mai atenţi cu fiecare leu pe care îl cheltuiesc. Astfel, promoţiile din magazine sunt o adevărată bucurie pentru mulţi.
În timpul Guvernului Adrian Năstase, prin intermediul unui program ce se adresa pensionarilor şi altor categorii de persoane cu venituri reduse, au fost înfiinţate magazinele de tip economat. Acestea au fost gândite ca magazine care să ofere pensionarilor produse alimentare la preţuri mici. Chiar dacă au fost lansate cu mare fast, succesul acestora nu a fost pe măsură. Dovadă stă faptul că majoritatea economatelor din ţară au dat faliment, şi asta la puţin timp după ce au fost înfiinţate. Cei mai mulţi consideră că acestea au dispărut de pe piaţă, în special, din cauza modului în care şi-au tratat clienţii din punct de vedere financiar, pentru că, în scurt timp, pensionarii şi-au dat seama că reducerile practicate în aceste magazine sunt, de fapt, nesemnificative. În plus, ei aveau dreptul să cumpere de la economate doar o anumită cantitate de alimente, cum ar fi un kilogram de orez, două de zahăr, mălai, carne congelată, 20 de ouă, doi litri de ulei, 750 de grame de margarină. Iar reducerea de preţ simţită în buzunar era de doar câţiva lei. În Oradea au existat patru astfel de magazine, dar care nu au funcţionat mai mult de doi ani. Motivul pentru care au fost desfiinţate l-a constituit lipsa clienţilor. La aceasta au contribuit din plin supermarketurile care şi-au făcut loc pe piaţă de la o zi la alta. Cu toate acestea, reînfiinţarea unor economate ar fi destul de bine primită de către populaţie. "Reînfiinţarea economatelor ar fi necesară, dar, din păcate, nu există posibilitate. Apariţia supermarketurilor şi a hipermarketurilor pe piaţă a dus la falimentul celor deschise în urmă cu câţiva ani şi în Oradea", ne-a declarat Koncsez Vadnai Zita, director executiv al ASCO. O şansă de supravieţuire a acestor magazine ar putea-o reprezenta promovarea unei oferte cât mai atractivă prentu clienţi.