Educaţia copiilor defavorizaţi ai căror părinţi au probleme sociale, nivel de educaţie scăzut ori care au dificultăţi în a înţelege rolul educaţiei în procesul de integrare socială este o prioritate de care Fundaţia Ruhama ţine cont în parteneriatele propuse primăriilor din judeţ, şcolilor locale, autorităţilor judeţene sau altor instituţii.
La începutul primului semestru din anul şcolar 2009 - 2010, alte patru unităţi de învăţământ, din localităţile Şilindru, Sânnicolau de Munte, Batăr şi Ciumeghiu, au fost incluse în implementarea programului "Şcoală după şcoală", alăturându-se celor cinci instituţii de învăţământ din localităţile Oşorhei, Lugaşu de Jos, Tămaşda, Văşad şi Gepiş, aflate deja în program. În prezent, aproximativ 200 de copii sunt sprijiniţi prin acest program pentru a-şi însuşi deprinderi şi cunoştinţe noi, pentru formarea de abilităţi, pentru efectuarea temelor, sunt învăţaţi să socializeze, atât în şcoală, cât şi în afara şcolii, astfel încât impactul deficitului educaţional al părinţilor asupra procesului educaţional al copilului să fie mult diminuat. Alături de şcolile implicate, de ISJ şi finanţatori, sunt implicaţi şi profesori voluntari de la Şcoala cu clasele I-VIII "Oltea Doamna" din Oradea, dar şi 24 de voluntari dascăli din sistemul public, care au decis să se implice în acţiuni şi activităţi de voluntariat în localităţile Batăr, Beznea, Ciumeghiu, Gepiş, Săcueni, Sânnicolau de Munte, Şimian, Şilindru, Şuncuiuş, Tămaşda, Telechiu, Tinca, Ţeţchea şi Valea lui Mihai. Pe parcursul anului şcolar, peste 1600 de copii şi părinţi din peste 20 de comunităţi excluse soicial beneficiază de atenţia echipei Fundaţiei Ruhama şi a voluntarilor.