Gratuit cu mijloacele de transport în comun, în schimbul deșeurilor - Schimbă PET-ul cu biletul!
La nivel național, Săptămâna Europeană a Mobilității va fi sărbătorită printr-o campanie inedită desfășurată în 65 de orașe din România - „Schimbă PET-ul cu biletul!”. Vineri, 16 septembrie, locuitorii din Oradea și din alte 64 de orașe din toate județele țării vor putea călători cu mijloacele de transport în comun în schimbul a cinci deșeuri.
Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde. La nivel local, campania se bucură de sprijinul Asociației Simte Magia, Asociației Cătunul Verde și Fundației Șinca, în calitate de parteneri ai acțiunii.
În Oradea, campania se va desfășura în parcările magazinelor Kaufland din municipiu, situate în: Rogerius (Bd. Borşului nr. 6), Calea Aradului (str. Calea Aradului nr. 87), Ioșia (str. Şt .Octavian Iosif nr. 3A) și Nufărul (str. Nufărului nr. 110). Cei dornici să participe trebuie să aibă la ei cinci deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei care au colectat deșeurile separat automatele vor elibera un cupon în baza căruia vor primi biletul de autobuz pentru două călătorii de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare. Campania se desfășoară vineri, 16 septembrie, în intervalul 09.00-17.00, în 134 de magazine Kaufland România.
Pornind de la succesul campaniei din cele nouă orașe în care a fost realizată în ultimii doi ani, inițiatorii au decis să facă un pas înainte către un viitor sustenabil și au hotărât extinderea acesteia la nivel național în 65 de orașe din toate județele țării. Campania are ca obiective încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării separate a deșeurilor care vor fi transformate în noi resurse. Totodată, campania are și un obiectiv social, acela de a accesibiliza transportul public. Practic, cetățenii vor veni cu cinci PET-uri/doze/sticle la oricare dintre magazinele Kaufland și vor primi în schimb un bilet pentru mijloacele de transport în comun. Extinderea campaniei este posibilă datorită faptului că, începând din 1 septembrie 2021, toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de colectare separată de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru), compania devenind astfel primul retailer din România care oferă o rețea de automate de colectare separată la nivel național. În plus, în cadrul campaniei „Să reciclezi e mai ușor decât crezi”, toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic primesc cupoane de 10% reducere, la fiecare cinci ambalaje colectate, pentru o anumită categorie de produse ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor. Pentru perioada 14-20 septembrie vor exista reduceri pentru toată categoria de sucuri necarbonatate.
Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale.
„Extinderea campaniei la nivel național reprezintă unul dintre obiectivele pe care le-am avut încă de la lansarea campaniei „Schimbă PET-ul cu biletul”. Ne bucurăm că alături de Kaufland România și Ministerul Mediului vom reuși să replicăm această campanie într-o mișcare națională. Credem cu tărie că România trebuie să țină pasul cu noile direcții europene, potrivit cărora încurajarea folosirii transportului public reprezintă una dintre cele mai importante soluții pentru problema poluării aerului cauzată de transportul auto din marile orașe. De asemenea, vom susține primăriile care doresc să transforme campania într-o inițiativă permanentă pentru orașele lor”, a declarat Andrei Coșuleanu, președintele Asociației Act for Tomorrow.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.