Inspectorii de muncă verifică modul în care companiile care au mai mult de 50 de angajați respectă măsurile privind munca la domiciliu și decalarea programului, precum și normele de sănătate în contextul pandemiei.

 

 „Luând în considerare necesitatea asigurării, în continuare, a unei protecții adecvate împotriva îmbolnăvirii cu coronavirusul SARS-CoV-2, prevăzută de Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de Covid-19, se impune intensificarea controalelor desfășurate de Inspecția Muncii, în vederea verificării și conștientizării angajatorilor cu privire la aplicarea legislației care reglementează stabilirea unor programe individualizate de muncă, munca la domiciliu, munca în regim de telemuncă, precum și cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor”, anunță ITM Bihor, printr-un comunicat de presă semnat de Ioan Rădulescu, șef Serviciu Securitate şi Sănătate în Muncă.

Inspecția Muncii a declanșat în 10 noiembrie Campania naţională pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea și sănătatea la locul de muncă, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Covid-19.

Campania se desfășoară în perioada 10-24 noiembrie 2020, inclusiv în zilele de 14 noiembrie 2020 și 21 noiembrie (zile de sâmbătă), și are ca grup țintă angajatorii cu un număr de peste 50 de angajați.

Obiectivele campaniei sunt următoarele: conștientizarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariați și determinarea acestora să organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră și de a implementa munca la domiciliu și telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu coronavirus la locul de muncă, precum și pe timpul deplasării la și de la locul de muncă, dar și cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor; verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariați cu privire la aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru și securitatea și sănătatea în muncă; verificarea modului în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu și invers, precum și a modului în care s-au organizat spațiile destinate servirii mesei de către lucrători; identificarea neconformităților în domeniul securității și sănătății în muncă și luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlați a prevederilor legale în vigoare; identificarea și combaterea muncii nedeclarate şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlați a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă.