Piaţa de vechituri reprezintă pentru foarte mulţi bihoreni unica speranţă de a-şi completa veniturile modeste. Aceştia încearcă să vândă concetăţenilor tot felul de nimicuri, în speranţa de a mai câştiga câţiva zeci de lei. La tarabe se pot găsi tot felul de lucruri, de la cuie şi şuruburi, telefoane mobile descompletate, unelte ruginite, haine şi pantofi second-hand, casete audio, reviste de colecţie şi cărţi până la căţei şi porumbei.

Chiar dacă ieri era noros şi stătea să plouă, piaţa de vechituri de la marginea oraşului a fost plină până la refuz. Bihorenii veniţi să vândă tot felul de nimicuri erau mai numeroşi decât de obicei. Sute de comercianţi au ocupat dis-de-dimineaţă tarabele şi spaţiile verzi de pe marginea şoselei care duce spre piaţă. Cuie, şuruburi, haine şi încălţăminte folosite, componente pentru vechile televizoare cu lampă, scule ruginite, tot ce vrei şi ce nu. Toate aceste obiecte capătă ceva valoare în piaţa de vechituri, semn că mulţi oameni săraci îşi permit să-şi facă cumpărăturile doar aici. Trist, dar adevarat. Aruncând o privire printre tarabe, găseşti şiruri întregi de haine şi încălţăminte uzate. "Totul e la fel ca şi acum 10 ani. Nimic nu s-a schimbat", afirma C. I., comerciant. Puţin mai încolo, câteva tarabe cu candelabre vechi de peste un deceniu, dar şi alte obiecte. "Ne vindem sărăcia. Paharele au fost ale bunicii, le-am primit cadou de nuntă acum 45 de ani; nu le-am folosit decât o dată", povesteşte B.M., pensionară. De la tarabele cu vechituri ajungi şi la piaţa de maşini. Aici, foarte puţini vizitatori, iar clienţi, şi mai puţini. "În piaţă au intrat peste 1200 de maşini şi la ora 7.00 mai aşteptau să intre încă cel puţin 200, doar că nu mai aveau loc", ne povesteşte A. H., în timp ce aştepta să vină cineva să-i cumpere maşina. Omul însă ştie că nu o va vinde prea curând. Motivul îl constituie taxa auto care încă îi ţine departe pe unii cumpărarea unei maşini. Deşi, după nenumărate modificări, s-a ajuns ca taxa auto să se calculeze în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3, care au inclus acest indicator în cartea tehnică, suma fiind redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime şi Euro 4, iar pentru celelalte maşini vor fi luate în calcul toate emisiile de poluanţi, precum oxidul de azot, legate direct de cilindrii şi vechimea vehiculului. "Dacă nu-ţi permiţi o maşină nouă te uiţi la una de mâna a doua. Doar că acuma nu-ţi mai permiţi nici măcar una second hand, deoarece cu taxa auto a lui Tăriceanu dai pe ea cât pe una nouă", afirma I.G., comerciant.