Criza economică pare să fie o adevărată binecuvântare pentru magazinele cu îmbrăcăminte la mâna a doua, al căror prag este trecut zilnic de tot mai mulţi clienţi. Spaţiile comerciale care până nu demult adăposteau haine de firmă au ajuns să fie ocupate de îmbrăcăminte la mâna a doua sau de haine al căror preţ nu trece de 25 lei.

Magazinele de firmă, ce împânzeau până anul trecut Corsoul orădean, au ajuns să fie înlocuite cu cele second-hand, outlet sau a care afişează preţuri de până la 25 de lei. "Totul la 10 lei" sau "Totul la 12 lei" stă scris pe tot mai multe magazine din oraş, indiferent de zonă. Cu toate că cele mai multe articole lasă de dorit în privinţa calităţii, bihorenii cumpără, totuşi, astfel de lucruri. "Deşi calitatea produsului nu este tocmai pe măsura aşteptărilor, preţul este accesibil, iar în perioada aceasta, când ne sunt reduse salariile şi riscăm să rămânem fără loc de muncă, preferăm să cumpărăm haine de aici", ne-a declarat Maria, o cumpărătoare. Când vine vorba despre second-handuri, oferta este şi mai bogată. Acestea răsar precum ciupercile după ploaie, iar preţurile pe care le oferă clienţilor sunt mai mult decât acceptabile. O altă ofertă a magazinelor de haine la mâna a doua este plata pe kilogram. Astfel, contra sumei de 37 de lei cumpărătorul poate pleca acasă cu 1 kilogram de haine, în timp ce la pantofi preţul este de 29 lei/ kg. "Cumpăr haine din magazinele second-hand de câţiva ani. Calitatea acestora este mult mai bună decât a celor expuse în magazine sau la piaţă, la fel şi preţul", ne-a precizat Emilia Popa, din Oradea. Chiar şi proprietarii acestor magazine sunt mulţumiţi de felul cum le merg afacerile în această perioadă. Dacă până mai ieri aveau doar câte un magazin, acum au reuşit să le extindă în tot oraşul şi, în acelaşi timp, să-şi vândă produselor. De cealaltă parte, magazinele cu îmbrăcăminte nouă încearcă să reducă din preţ, în special la articolele destinate sezonului estival. Dacă la început de iunie preţul unui tricou era de 60 lei, acum acesta poate fi cumpărat cu 20 lei, astfel de reduceri fiind regăsite în tot mai multe magazine. Cu toate că reducerile sunt uneori de peste 70%, vânzările nu sunt la fel ca anii trecuţi. O cauză a faptului că tot mai multe magazine cunoscute atât în ţară, cât şi în Europa îşi închid porţile este preţul mare al chiriilor, chiar dacă odată cu apariţia crizei şi acestea au scăzut.