Pe strada Deltei se circulă ca-n junglă
Strada Deltei este o arteră scurtă de 80-85 m, cu o lăţime a carosabilului de 5,0 m şi a ambelor trotuare de 2,2 m (1,0 + 1,2). Circulaţia rutieră se desfăşoară cu sens unic, începând cu luna octombrie 2009, dinspre str. Roman Ciorogariu spre str. Mihai Eminescu. Cu toate acestea, pe partea stângă a sensului de circulaţie se parchează bară la bară în tot timpul zilei chiar şi noaptea, încălcându-se prevederile art. 175 lit. c şi d din Codul Rutier, prin care se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6,0 m.
Odată cu schimbarea sensului de circulaţie pe strada noastră, în octombrie 2009, s-a oprit circulaţia pe str. N. Iorga dinspre R. Ciorogariu spre str. M. Eminescu, astfel că şi pe aceasta stradă se circulă cu sens unic dinspre str. M. Eminescu spre str. R. Ciorogariu. Nu înţelegem raţionamentul pentru care s-a renunţat la circulaţia în ambele sensuri pe această strad, obligând toate vehiculele care tranzitează zona oraşului dinspre vest spre est pe tronsonul între străzile R. Ciorogariu şi M. Eminescu începând din Piaţa I. Creangă şi până în spatele Prefecturii să treacă pe strada Deltei. Prin zeci de măsurători efectuate în mai multe zile, am constatat că, în medie, la fiecare 22 de secunde, trece un autovehicul pe această arteră.
Pe lângă inconvenientele blocării accesului în curţi şi garaje, calvarul riveranilor constă şi în aceea că toţi pereţii şi porţile caselor celor care locuiesc pe partea dreaptă a sensului de circulaţie sunt stropite la trecerea bolizilor prin ploaie la o distanţă de numai 1,0 m de locuinţe care duce implicit la o degradare a imobilelor, nemaivorbind de poluarea cu gaze şi zgomote care se propagă într-un spaţiu (culoar) atât de îngust cum este strada Deltei.
Acestea sunt, stimaţi edili, consecinţele încălcării legii circulaţiei art. 175 lit. c şi d pentru care reiterăm propunerile înaintate Comisiei Consultative pe probleme de circulaţie şi transport rutier din cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei municipiului Oradea, cuprinse şi în memoriul semnat de 19 proprietari de imobile şi un conducătorl a unei instituţii de stat, consilier în Consiliul local, înregistrat sub nr. 1197/P/07.01.2010.
Astfel, solicităm redeschiderea circulaţiei în ambele sensuri pe strada N. Iorga, pentru descongestionarea circulaţiei autovehiculelor pe strada noastră, uşurând în felul acesta şi manevrele conducătorilor auto cu scurtarea drumului cu cca. 160-180 m. Această solicitare este motivată prin faptul că str. N. Iorga are o lăţime a carosabilului de 7,0 m cu trotuare şi spaţii verzi de 10,0 m (5,0 + 5,0), nu se parchează în timpul zilei şi cu atât mai puţin noaptea. De asemenea, pe partea dreaptă a sensului de circulaţie dinspre str. M. Eminescu spre str. R. Ciorogariu nu sunt locuinţe care să fie afectate de circulaţie, aici este un zid continuu al unei şcoli de pe str. M. Eminescu.
Nu în ultimul rând, considerăm că pe str. Deltei se impune interzicerea opririi şi parcării în spiritul legii, aşa cum propune Serviciul Poliţiei Rutiere în adresa 5639/10.082009, cu excepţia riveranilor şi cu aplicarea şi respectarea art. 175 lit. c şi d din Codul Rutier.
Această reglementare este de competenţa "onoratei" Comisii Consultative pe probleme de circulaţie şi transport rutier a municipiului Oradea. Aşteptăm soluţionarea acestui caz cât mai repede, altfel vom fi siliţi să ne adresăm justiţiei.
aceasta asa zisa solutie de fluidizare a traficului apartine specialistului nr. 1 al PMO dl. vice Carp , acompaniat de toti lingaii din comisia de circulatie ( cand spun lingai nu ma refer la angajatii primariei - acestia fiind tratati ca niste slugi fara simbrie )- ci la cei care ar trebui sa fie specialisti in probleme de circulatie rutiera : politia , RAR-ul s.a.