Agonia şoferilor care folosesc drumul de centură a Oradiei continuă chiar şi după finalizarea lucrărilor la cel mai sensibil punct din trafic, Podul Densusianu. Interesele orădenilor şi, implicit, ale miilor de şoferi din ţară şi străinătate par să fie sacrificate pentru a satisface orgoliile politicienilor locali. Chiar dacă Podul Densusianu este finalizat şi pregătit de peste 10 zile pentru a fi deschis circulaţiei, toate jocurile par a fi făcute astfel încât să aibă prioritate deschiderea Podului Sovata, pe care „ctitorul" său, Ilie Bolojan, doreşte să-l inaugureze cu mare fast pe 12 octombrie, când se serbează Ziua Oradiei.

De mai bine de două săptămâni, lucrările la podul dublat în zona Densusianu au fost finalizate. Ca niciodată, inaugurarea tot întârzie să se producă, chiar dacă interesele a mii de şoferi sunt zilnic sacrificate. Podul Densusianu este un punct sensibil, pe care toate administraţiile locale şi-au propus să-l dezamorseze. Acum, când în sfârşit lucrările au fost finalizate, constructorul, firma Selina, întârzie să dea drumul la circulaţie. Iniţial, reprezentanţii constructorului au invocat faptul că se aşteaptă venirea ministrului Transportului Anca Boagiu, dar ministrul nu pare să aibă în program o astfel de vizită în Bihor. Mai apoi, s-a invocat faptul că nu s-a întrunit comisia de recepţie. Acum, toate informaţiile converg spre faptul că se doreşte inaugurarea mai întâi a Podului Sovata, de către administraţia locală, deschiderea Podului Densusianu fiind lăsată pe planul doi, un blat politic din care are de câştigat doar imaginea primarului Ilie Bolojan. „Am tot aşteptat să vină cineva de la Bucureşti. Sperăm ca vineri (mâine, 7 octombrie) să dăm drumul la circulaţie", ne-a precizat Marius Marta, reprezentant Selina.

AMR 7 zile

În timp ce conducerea Selina tărăgănează deschiderea celor două benzi de circulaţie pe podul dublat, în detrimentul şoferilor care trăiesc un continuu calvar în această zonă, la Podul Sovata se munceşte din greu, ca pe data de 12 octombrie Ilie Bolojan să aibă şansa să taie panglica la investiţia demarată în mandatul său. Mai mult, lucrările de aici sunt atent monitorizate de către Biroul de presă al Primăriei Oradea, care relatează săptămânal stadiul lucrărilor. Astfel, ieri eram informaţi că se toarnă stratul de binder pe pod peste care urmează turnarea stratului de uzură, că se lucrează la stâlpii de iluminat, la rampele de acces spre pod şi la cele două giraţii de pe strada Sovata - Fagului, respectiv Splaiul Crişanei - Oneştilor.

„Noul pod va fi finalizat săptămâna viitoare şi va avea o lungime de 108 metri, cu două benzi de circulaţie pe carosabil şi trotuar pe fiecare parte, precum şi pasaje pietonale pe sub pod", se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Oradea. 

 

.