Pentru a păstra o ultimă brumă de legalitate a propriilor sale acţiuni, conducerea Primăriei organizează pe bandă rulantă dezbateri publice, fără însă ca, în final, scopul pentru care au fost iniţiate să fie atins. În opinia mai marilor municipalităţii orădene, dezbaterile au doar un rol consultativ, iar propunerile cetăţenilor sunt doar cu caracter opţional. În final, Primăria mai bifează o acţiune, în timp ce cetăţenii se întorc de la aceste consultări frustraţi că nu au fost luaţi în seamă.

În aceeaşi situaţie se află şi reprezentanţii firmelor de publicitate din Oradea. Aceştia reclamă faptul că, în urmă cu două săptămâni, au mai fost invitaţi de către reprezentanţii Primăriei Oradea la consultări în vederea întocmirii unui Regulament de desfăşurare a activităţii de publicitate stradală. Şi atunci au prezentat o serie de observaţii la proiectul propus. Ulterior, Regulamentul a fost postat pe site-ul Primăriei, fără însă să se ţină cont de principalele solicitări ale firmelor de publicitate. Pentru ziua de azi, de la ora 16.00, este programată în Sala Mare a Primăriei Oradea o nouă dezbatere publică, urmând ca noul regulament să se afle pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Oradea din octombrie. "În primul proiect se menţionează ca operatorul de publicitate care are panouri amplasate pe spaţii verzi să amenajeze şi să întreţină aceste spaţii. Agenţiile de publicitate au ca obiect principal de activitate publicitatea, nu întreţinerea de spaţii verzi. Acest lucru a fost modificat, însă probleme dureroase nu au fost luate în considerare", a arătat unul dintre reprezentanţii firmelor de publicitate. Cel mai deranjant aspect este faptul că agenţia este obligată să achite taxa de afişaj chiar şi pentru perioada în care pe acel panou nu există reclamă. Propunerea reprezentanţilor firmelor a fost ca, în perioada în care pentru aceste panouri nu există contracte de publicitate ele să găzduiască mesaje civice unitare. "De ce trebuie să plătim pentru ceva de care nu ne folosim? Cei de la Primărie au motivat că 20 lei/mp/an nu e mult. Dar avem panouri şi de 8/12 mp. În urma dezbaterii de acum două săptămâni, reprezentanţii Primăriei au luat în considerare cele mai puţin semnificative observaţii. Nu s-a ţinut cont de propunerea noastră de a fi scutiţi de aceste taxe de afişaj. Fiind o perioadă grea pentru toate firmele private, impunerea unei astfel de taxe pentru un serviciu neprestat şi, în consecinţă, pentru ceva ce nu se încasează, duce la slăbirea sau chiar falimentul agenţiei. Este acest lucru în interesul municipalităţii?", se întreabă un alt reprezentant al firmelor de publicitate.

De asemenea, reprezentanţii firmelor de publicitate acuză conducerea liberală a Primăriei că, prin politica pe care o duce faţă de agenţii economici, nu face decât să înăbuşe spiritul întreprinzător şi să le aducă în pragul falimentului. @Obligativitatea modernizării panourile existente într-un intervalul de 1 an, în această perioadă de criza, aduce firmele de publicitate în pragul falimentului", este un alt aspect reclamat de reprezentanţii acestor agenţii.