Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a sărbătorit Ziua Psihologului, printr-un eveniment care a avut loc la sediul instituţiei şi a adunat la o masă rotundă reprezentanţi ai Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională  Bihor, ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor, dar şi ai altor instituţii.

Printre acestea, s-au aflat şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Bihor şi psihologi ai Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea.

Marcarea zilei a avut ca obiectiv identificarea situaţiilor problematice apărute în cazul copiilor, situaţii pentru care instituţia poate interveni prin servicii şi prestaţii urmărind interesul superior al copilului şi promovarea unei mai bune înțelegeri în ceea ce privește gestionarea acestor situaţii.

A fost, totodată, o ocazie pentru a elabora o strategie la nivel local, prin care toţi factorii implicaţi în educaţia copiilor să contribuie la stoparea fenomenelor nedorite întâlnite în şcoli. În deschiderea evenimentului, directorul DAS Oradea, dna Arina Moş, a precizat: „Ne-am întâlnit azi să sărbătorim Ziua Psihologului, la o masă rotundă, fiind un bun prilej de a vă felicita pe dumneavoastră, cei care lucraţi cu copiii noştri, în comunitate. Scopul acestei întâlniri este să ne cunoaştem mai bine, să conştientizăm faptul că, doar împreună, noi, cei care înţelegem fenomenul, putem fi aproape de aceşti copii şi de familiile lor şi putem să găsim soluţii concrete, pentru a interveni cât mai repede în situaţii problematice. Suntem aici pentru că vrem să ajutăm, să sensibilizăm comunitatea, să schimbăm mentalităţi, urmărind interesul superior al copilului şi oferind suport familiei.”

Într-o atmosferă interactivă, s-au dezbătut situaţiile în care este necesară consilierea psihologică, barierele care apar, precum și posibilitățile de colaborare pentru a veni în ajutorul copiilor şi, nu în ultimul rand, familiilor acestora. Dintre situațiile problematice expuse, cele mai frecvente în practică sunt cele legate de absenteismul școlar. S-a subliniat necesitatea intervenției de specialitate în faza incipientă a manifestării problemei şi s-au stabilit propuneri de colaborare, de diseminare a informaţiilor către toţi factorii implicaţi, conlucrând astfel la prevenirea şi intervenţia precoce în situaţii problematice apărute în cazul copiilor.