La centrul cultural Posticum, a avut loc, zilele acestea, lansarea proiectului „ASTa teatru” - terapie prin teatru senzorial pentru copiii cu autism, finanțat de către Fundația pentru Comunitate prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor. 

Printre invitați s-au regăsit reprezentanți din partea ISJ Bihor, ai Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științele Educației, directori ai instituțiilor de învățământ special și de masă, parteneri ai proiectului, precum și cadre didactice din aceste instituții. 
Proiectul a fost inițiat de către Asociația ORCA și are ca scop oferirea unor spectacole de teatru senzorial pentru copii cu autism, școlarizați atât în învățământul special, precum și pentru cei integrați în învățământul de masă, în vederea dezvoltării lor sociale și emoționale. 
Președintele Asociației ORCA, prof. psihopedagog Eva Oprea, a precizat că această metodă alternativă de terapie și-a dovedit eficiența din punct de vedere statistic în dezvoltarea senzorială, socio-emoțională și a comunicării la copiii cu alte tipuri de dizabilități, printr-un proiect anterior. „Este o provocare să oferim acest tip de terapie copiilor cu TSA, având în vedere dificultățile de integrare senzorială cu care se confruntă majoritatea dintre ei. În acest sens, trebuie să adaptăm această metodă nevoilor lor, astfel încât să le oferim o șansă în plus prin care să contribuim la dezvoltarea abilităților de comunicare și de socializare”, a menționat Eva Oprea. 
Ca o noutate în acest proiect, este implicarea unui actor profesionist, Ferenc Herman, care va sprijini proiectul din punct de vedere profesional și logistic. 
Invitații au obținut informații despre metoda teatrului senzorial prin prezentarea prof. psihopedagog Györgyi Boros, după care au avut prilejul experimentării atmosferei unui spectacol de teatru. 
În finalul evenimentului, lect. univ. dr. Raluca Răcășan, reprezentanta Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științele Educației, a apreciat implicarea studenților în proiectele anterioare ale asociației și și-a exprimat speranța că  spectacolele de teatru senzorial vor ajuta procesul complex al integrării preșcolarilor și elevilor cu TSA în învățământul de masă.