Administrația Domeniului Public Oradea a înregistrat venituri mai mici cu 43% în luna martie față de martie 2019, respectiv venituri mai mici cu 67% în luna aprilie față de aprilie anul trecut. Directorul ADP, Liviu Andrica, a anunțat că, în ciuda acestei situații, societatea și-a achitat toate dările la bugetul local și la bugetul de stat.

În ultimele două luni, din cauza pandemiei de coronavirus, ADP Oradea a suspendat activitatea cu publicul la Aquaparkul Nymphaea, Grădina Zoologică, Ștrandul Ioșia și Piața 100 și a redus activitatea piețelor. „Veniturile societății au scăzut mult în această perioadă, dar chiar și așa activitatea a continuat cu pregătiri intense pentru momentul redeschiderii”, a menționat purtătorul de cuvânt al ADP Oradea, Loredana Buz.

Astfel, potrivit informațiilor oferite de ADP Oradea, în această perioadă, la aquapark și la Ștrandul Ioșia au fost executate lucrări de igienizare, dezinfecție, mentenanță a bazinelor, întreținere a spațiilor verzi, curățenie generală, precum și alte investiții sau proiecte menite să crească calitatea serviciilor oferite. La Piața 100 a fost finalizată procedura de implementare a sistemului de supraveghere video, de extindere a sistemului de iluminat, au fost renumerotate locurile. Tot aici, la capitolul investiții, pot fi amintite acoperirea unui canal ANIF, extinderea spațiului de parcare cu 100 de locuri, precum și asfaltarea zonei de bazar dinspre Aeroport. De asemenea, la Cimitirul Municipal și Grădina Zoologică au fost plantați peste 1.000 de arbori.

Pe de altă parte, ADP Oradea a anunțat că societatea și-a onorat obligațiile financiare față de bugetul local și bugetul de stat. Purtătorul de cuvânt al societății orădene a menționat că „pentru spațiile concesionate, ADP plătește impozit lunar, chiar dacă în această perioadă nu desfășoară activități comerciale în toate. Pe lângă impozit, pentru folosirea spațiilor și terenurilor concesionate, societatea plătește o redevență (chirie) lunară. Pe perioada pandemiei, societatea este scutită de plata redevenței pentru punctele de lucru cu activitate suspendată”.

„În luna martie 2020, veniturile societății au scăzut, față de aceeași perioadă a anului trecut, cu 43%, iar în luna aprilie, cu 67%. Chiar și în aceste condiții, societatea a achitat toate impozitele, taxele și contribuțiile către bugetul local și bugetul de stat, în termenele stabilite de legislația în vigoare, fără a apela la amânări și eșalonări la plată. Suntem conștienți și acceptăm obligațiile financiare pe care le avem pentru a nu pune piedici derulării programului de investiții al Primăriei Oradea. Ținând seama că societatea se autofinanțează, suntem pregătiți să ne reluăm activitatea la capacitatea normală, ceea ce sperăm să se întâmple curând”, a precizat directorul general al Administrației Domeniului Public Oradea, Liviu Andrica.