Raport de activitate pe anul 2020 - APTOR, la ora bilanțului
City-managerul Primăriei Oradea, Mihai Jurca, împreună cu directorul Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (APTOR), Alexandru Chira, au susținut ieri, 9 februarie, o conferință de presă în care au prezentat raportul de activitate al APTOR pe anul 2020.
În deschiderea conferinței de presă, city-managerul Mihai Jurca a vorbit despre impactul pandemiei de Covid-19 asupra sectorului turistic: „Anul trecut a avut un impact consistent asupra industriei turistice și asupra activității APTOR. Vorbim de niște cifre destul de dramatice, vorbim de scăderi de peste 90%, în special în zona unităților de cazare, care au fost închise în primăvara anului trecut, de o scădere cu 20% a gradului de ocupare, de o înjumătățire a numărului total de turiști care au ajuns în Oradea. A fost un an dificil, dar care în condițiile date a reușit totuși să atenueze din efectele negative, atât datorită eforturilor făcute de industria turismului, cât și prin măsurile pe care noi le-am întreprins pentru a susține o revigorare, cel puțin pe perioada verii, a fluxurilor turistice”.
În acest sens, APTOR a gândit și generat două tipuri de programe: unele adresate turiștilor, iar altele agențiilor de turism, toate având scopul ca orașul să poată să recapete o parte din fluxurile turistice. Obiectivul acestor programe a fost acela de a ajuta industria turismului prin măsuri active, care să genereze flux turistic.
„Cu toate problemele iscate de contextul pandemic, APTOR a reușit organizarea unui eveniment important la finalul verii, este vorba de Festivalul internațional de film Transilvania TIFF, care a avut loc în Cetatea Oradea și care s-a desfășurat cu respectarea tuturor normelor de siguranță”, a completat Mihai Jurca.
Pentru că celelalte evenimente din agenda APTOR nu s-au mai putut organiza, echipa APTOR și-a canalizat energia spre realizarea altor proiecte, respectiv refacerea website-ului destinației, visitoradea.com, care a fost refăcut în totalitate, dar și spre realizarea materialelor de prezentare și promovare care au fost adaptate noului brand turistic.
Având în vedere că la debutul crizei sanitare, Mihai Jurca, director APTOR la acea dată, a fost numit responsabil pentru procedura achiziției de materiale sanitare din China, activitatea APTOR s-a concentrat apoi și pe asigurarea importului materialelor din China.
După trecerea vârfului pandemiei, echipa APTOR s-a concentrat pe una dintre cele mai importante probleme - conectivitate aeriană cu destinațiile externe, identificând oportunitatea acordării unui ajutor de stat pentru industriile grav afectate de pandemie, mai exact pentru relansarea zborurilor internaționale de pe Aeroportul Oradea.
În continuare, directorul APTOR Alexandru Chira a prezentat prin mai multe grafice comparative date despre fluxurile turistice din anul 2020, comparativ cu anul precedent, prezentând apoi materialele și campaniile de promovare desfășurate de APTOR, acțiunile de susținere a turismului local și a industriei HORECA, dar și măsurile de sprijin și incentivare pentru agențiile de turism pentru pachetele de tip city break.
Alexandru Chira a făcut o trecere în revistă a evoluției pe luni a anului trecut, arătând că, per total, 2020 s-a încheiat cu un minus de 48% față de 2019.
„Deși este o cifră îngrijorătoare, trebuie luat în considerare faptul că la nivel de România, procentul de afectare a fost de 60%, iar la nivel european de 70%. Deci, Oradea, cu toate că a fost afectată de pandemie, a reușit să încheie anul cu o cifră mult mai bună comparativ cu situația înregistrată la nivel de ţară sau de Europa”, a precizat Alexandru Chira.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.