În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la unitatea fiscală centrală în format letric, nu vor fi luate în considerare.

Începând cu data de 1 martie, prin OUG nr.11/2021 care a modificat și completat Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală, au fost instituite obligația pentru autoritațile publice, instituțiile publice sau de interes public de a se înrola în sistemul informatic PatrimVen. AJFP Bihor reaminteşte entităților în cauză că, prin sistemul informatic PatrimVen, Ministerul Finanțelor pune la dispoziția autorităților și instituțiilor publice sau de interes public, precum și la dispoziția Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din Romania și oficiilor de cadastru și publicitate imobiliară, urmatoarele servicii: conturi bancare, contribuții de asigurari sociale, adeverințe de venit, certificate de atestare fiscale, caziere fiscale, informații despre veniturile lunare, informații despre veniturile anuale, informații despre bunuri (clădiri, terenuri, vehicule), date referitoare la situația fiscală, date referitoare la situația financiară, rapoarte de audit/ informative, vizualizare răspunsuri sau solicitări ANAF. AJFP Bihor face apel la autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public vizate de aceste modificări legislative, să facă demersurile ce se impun din timp, în vederea evitării eventualelor situații neplăcute cauzate de o suprasolicitare a sistemelor informatice din perioada imediat anterioară termenului de 01 martie 2022. Informaţii suplimentare pot fi obţinute de către contribuabili accesând link-ul  https://epatrim.anaf.ro/, respectiv accesând site-ul www.anaf.ro  domeniul Servicii Online subdomenii cum sunt: Declarații electronice, Înregistrare/ Înrolare persoane fizice și juridice în Spațiul Privat Virtual (SPV) , Verificare documente electronice eliberate în Spațiul Privat Virtual, Registre, Servicii WEB, Patriven, etc.

De asemenea, începând cu aceeaşi dată de 1 martie 2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoane fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent sunt obligați să transmită Fiscului central cereri, înscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanță. În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare. Informații suplimentare privind înregistrarea în SPV se găsesc pe site-ul www.anaf.ro -

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv.