Din şcoală învaţă să facă afaceri, în sensul adevărat al cuvântului. Elevii de clasa a IX-a ai Colegiului Economic "Partenie Cosma" şi-au lansat ieri în economia de piaţă virtual-educativă firmele de exerciţiu. Evenimentul a atras o numeroasă audienţă formată din elevi ai colegiului şi cadre didactice. Membrii juriului au avut o misiune dificilă în aprecierea activităţii elevilor care şi-au lansat propriile afaceri.

Micuţa sală de sport a colegiului rămas fără sediu din cauza nepăsării autorităţilor a fost sediul unor firme care se pregătesc să cucerească economia de piaţă chiar şi pe criză. Conceptul de firmă de exerciţiu este o metodă aplicată în cadrul orelor de laborator tehnologic a materiilor de specialitate de la profilul servicii. Ieri a fost a şasea ediţie a lansării pe piaţa firmelor de exerciţiu, la care au participat 13 firme. Elevii fiecărei  firme şi-au amenajat standuri originale, în care au căutat să scoată în evidenţă, cât mai dinamic cu putinţă, profilul şi obiectul firmei, să-şi promoveze produsele. Pentru buna desfăşurare a acţiunii s-au implicat profesoarele de specialitate Marioara Vaşadi, Mihaela Petriţa, Monica Faur, Liliana Bălan şi inginerul de sistem Florin Kalmar. Invitaţi speciali au fost reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean, ai Comitetului de părinţi, AJOFM, agenţi economici care i-au sprijinit pe economişti, reprezentanţi ai Direcţiei Finanţelor Publice.

Juriul chemat să se pronunţe asupra prezentărilor făcute de elevi a clasificat în final firmele pe trei categorii, împărţind apoi premiile. La categoria "Cel mai bun catalog" locul I a fost obţinut de FE White Pearls SRL, locul II - de FE Morăriţa SRL, iar pe III a ieşit FE Paradise Trip SRL.

La categoria "Cel mai bun stand" primul loc a fost adjudecat de FE Morăriţa SRL, locul II - de FE Vineworld SRL, iar locul III - de FE White Pearls SRL. "Cea mai bună prezentare" a fost oferită de FE Morăriţa SRL, urmată de FE White Pearls SRL şi de FE Sweet Obsession SRL.