Miercuri, la Izvoru Crişului, 35 de pasageri, dintr-un autocar, au văzut moartea cu ochii
* Firma transportatoare, GIG IMPEX, în pericol de a-şi pierde licenţa
Aşa după cum v-am informat în ziarul nostru de ieri, un accident de circulaţie grav s-a produs miercuri seara pe DN 1, lângă Izvoru Crişului. Un autocar aparţinând firmei de transport GIG Impex, din Oradea, care făcea curse regulate zilnice la Bucureşti, s-a răsturnat la ora 22.30, în şanţul din dreptul popasului de la Izvoru Crişului. Camelia Mihaela Luncan, de 47 de ani, din Oradea, a decedat în scurt timp de la producerea accidentului, iar alte şase persoane au ajuns la Spitalul de Urgenţă din Cluj-Napoca şi Huedin, din care trei în stare gravă, cu mai multe fracturi la membrele superioare şi inferioare. Potrivit inspectorului Florin Goia, de la Serviciul Poliţiei Rutiere Cluj, autocarul avea viteza de 100 de km la oră, iar în curba de 90 de grade în pantă, de la cabană, şoferul a pierdut controlul volanului, vehiculul a ieşit în partea dreaptă a drumului, unde s-a răsturnat.
Ieri, o comisie formată din subcomisarul Valentin Pănescu, ofiţer specialist în cadrul Biroului Poliţiei Rutiere Oradea, subcomisar Daniel Boie, ofiţer specialist în cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Cluj, inspectorii Lucian Butiri şi Gheorghe Miheş din cadrul Autorităţii Rutiere Române, au descins într-un control la societatea GIG Impex din Oradea, pentru a verifica actele de evidenţă şi legalitatea funcţionării societăţii de transport. Astfel, în privinţa lui Calamar Martin, conducătorul auto aflat la volanul autocarului răsturnat, s-au constatat mai multe nereguli. Bunăoară, acesta nu avea reactualizate avizul psihologic şi viza medicală, iar pentru traseul Oradea - Bucureşti şi retur avea două diagrame tahograf în care s-a depăşit timpul neîntrerupt de conducere. Mai mult, ca să nu depăşească timpul total de conducere admis de lege, Calamar Martin l-a trecut pe diagramă şi pe fratele său, care nici nu era angajatul firmei GIG şi nici nu efectuase deplasarea. Cu ocazia controlului, s-a descoperit că în cazul celor şase şoferi angajaţi, patru dintre ei nu aveau vizele medicale şi psihologice reactualizate. De asemenea, au fost găsite foi de parcurs pe care nu era specificat locul de plecare şi locul de sosire, fapt ce contravine art. 15, lit. g din OG 17/2002 şi art. 50, al. 2 din OU 195. Au mai fost încălcate prevederile art. 15, lit.c şi art. 40, lit. A din OG 44/97, modificată prin Legea 115/2000.
Urmează ca Autoritatea Rutieră Română să întreprindă măsuri urgente de sancţionare a firmei GIG Impex şi să propună suspendarea sau retragerea licenţei de transport. Nu de alta, dar să nu uităm că în autocar se aflau 35 de pasageri a căror viaţă a atârnat de un fir de păr. Din păcate, o persoană a decedat, două sunt grav rănite, iar cinci au scăpat doar cu câteva răni uşoare. Deşi accidentul rutier a avut loc în judeţul Cluj, trebuie menţionat efortul Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor de a sprijini cercetările colegilor din Cluj, în vederea elucidării cauzelor care au dus la producerea accidentului care se putea transforma lesne într-o mare tragedie. Până una-alta, aşteptăm veşti, în scris, din partea ARR, cu privire la măsurile luate în privinţa societăţii transportatoare.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.