S-a lansat licitația pentru realizarea unui sector de 41 de km al Autostrăzii Transilvaniei. Este vorba despre tronsonul Poarta Sălajului-tunel Meseș-Zalău-Nușfalău. Reprezentanții asociației Pro Infrastructura susțin că documentația are mai multe aspecte negative care ar putea întârzia lucrările.

Reprezentanții asociației Pro Infrastructura anunță că zilele trecute Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Transilvania, tronsonul Poarta Sălajului-tunel Meseș-Zalău-Nușfalău. Sectorul de 41 kilometri, ar trebui să fie gata după 48 de luni, în urma unei investiții în valoare de aproape patru miliarde de lei.

Proiectul conține tunelul Meseș de 2,8 kilometri, peste 40 de poduri și viaducte în lungime totală de 8 kilometri, un nod rutier la Zalău, un centru de întreținere în cadrul acestui nod și două spații de servicii. Specialiștii Pro Infrastructura susțin că au descoperit mai multe probleme în documentația pentru realizarea licitației.

„Printre aspectele negative pe care le-am sesizat în documentația CNAIR se numără studiile geotehnice foarte sumare pentru tunelul Meseș, fiind executate pe cei 3 km doar 6 foraje în zona portalelor tunelului. Exproprierile nu sunt realizate pe cei 41 de km, iar nodurile rutiere vecine nodului de la Zalău (Zimbor și Nușfalău) se află la peste 25 de km distanță. Caietul de sarcini împinge riscurile cu privire la modificarea acordului de mediu sau relocarea unor utilități descoperite ulterior spre viitorul constructor, iar identificarea oricăror erori în documentația CNAIR este permisă doar în primele 90 de zile ale contractului”, au anunțat, pe Facebook, reprezentanții asociației Pro Infrastructura.

În lipsa unei documentații complete firmele serioase nu se vor prezenta la licitația, iar lucrarea ar putea fi întârziată, au precizat cei de la Pro Inftrastructura.