Pentru importuri şi achiziţii din UE, solicitarea rambursării TVA
Contribuabilii plătitori de TVA, stabiliţi în România, care efectuează importuri şi achiziţii de bunuri/ servicii în alt stat membru al Uniunii Europene au posibilitatea solicitării rambursării taxei pe valoarea adaugată achitată în acel stat, printr-o cerere depusă electronic la unitatea fiscală competentă din România.
Depunerea electronică a cererilor
Prin Ordinul nr.3/2010, emis de preşedintele Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), s-a aprobat Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, Ordin publicat în Monitorul Oficial nr. 32/15 ianuarie 2010 şi afişat pe portalul ANAF la secţiunea "Noutăţi legislative". Procedura se aplică cererilor de rambursare depuse de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugată achitată de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate, respectiv serviciile prestate în beneficiul lor în statul membru în care taxa a fost încasată, precum şi pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugată achitate pentru importul bunurilor în respectivul stat membru. Cererea se depune electronic, până cel târziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare, prin intermediul portalului ANAF.
Certificat digital calificat
Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot, însă, viza o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic. Pentru depunerea cererii este necesară semnătura electronică obţinută în baza unui Cerificat digital calificat, potrivit procedurii afişate pe portalul ANAF. Conform listei de preferinţe a statelor membre, operatorii economici au obligaţia de a ataşa copii de pe facturi/documente de import în cazul în care: baza de impozitare de pe o factură/un document de import este de cel puţin 1.000 euro sau echivalentul în moneda naţională; baza de impozitare de pe o factură/un document de import este de cel puţin 250 euro sau echivalentul în moneda naţională, dacă factura/documentul de import se referă la combustibil.
Formatul electronic al formularului 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugată pentru persoanele impozabile stabilite în România" se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de ANAF de pe pagina de Internet a MFP-ANAF, la adresa www.anaf.ro - "Declaraţii electronice".
Precizăm că informaţii suplimentare pot fi obţinute de pe site-ul ANAF www.anaf.ro, respectiv telefonic - de la Centrul de asistenţă a contribuabililor - telefon: 0314.039.160, reţea RDS.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.