Echipa de lucru a parteneriatului strategic Erasmus+, KA2 „Valuing play”, implementat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea în perioada 2015-2017, a organizat vineri, 13 octombrie, workshopul de teatru de păpuși desfășurat în cadrul #ERASMUSDAYS.

În vederea diseminării rezultatelor proiectului, aflat aproape de final, cei mari și cei mici au fost provocați la joc, experimentând câteva dintre activitățile propuse în e-book-ul proiectului și au vizionat împreună proiecția poveștii „Punguța cu 2 bani“, pregătită în cadrul Caravanei de teatru Valuing Play. Activitatea s-a adresat altor elevi ai școlii și părinților lor, directorilor de instituții, responsabililor/coordonatorilor de proiecte, dar și cadrelor didactice care implementează sau sunt interesate de problematica proiectelor europene. Pe lângă aceștia, a participat la activitate și un reprezentant al CJ Bihor, instituție în a cărei subordine se află școala.

Proiectul Valuing Play finanțat de CE este coordonat la nivelul CSEI nr.1 Oradea, de către directorul instituției, prof. psihopedagog Pantazi Teodora.

Workshopul de teatru a fost doar una din activitățile derulate vineri, la sediul CSEI NR.1 Oradea, în cadrul  ##ERASMUSDAYS, un eveniment de informare şi diseminare a proiectelor europene organizat la nivel naţional şi european. În aceeași zi, a mai avut loc o activitate de informare asupra proiectelor Erasmus desfășurate în perioada 2016-2019 și coordonată de prof. Elena Erdeli, la care au participat directori și profesori din 16 instituţii de învăţământ, precum şi părinţi ai elevilor de la CSEI Nr. 1 Oradea. Cea de-a doua activitate a fost destinată preşcolarilor şi şcolarilor mici. Acestora li s-a prezentat conţinutul pe scurt al legendelor: Dochia, fata de împărat, Legenda celor doi fraţi Someşul şi Crişul, Legenda Ciocârliei şi Legenda întemeierii Cetăţii Oradea. În cadrul activității, preşcolarii şi elevii au pictat cojoacele Dochiei, hainele împăratului, cei doi fraţi, soarele, fata de împărat, au ornat cu blăniţă oile celor doi fraţi şi au ornat cu pene ciocârlia. Toate produsele realizate de copii au fost înfoliate şi cuprinse într-o carte care poate fi uşor de utilizat la activităţile de stimulare a comunicării. Activitatea a continuat la tabla interactivă unde elevii au îmbrăcat-o pe Dochia, i-au numărat cojoacele, au format mulţimea oilor, au asociat numărul cu cantitatea, au conturat şi colorat razele soarelui. Copiii au participat cu interes şi plăcere la această activitate coordonată de prof. Liliana Sîrb şi prof. Elena Erdeli.