Ca la fiecare început de an, am solicitat conducerii Spitalului Municipal „Episcop Nicolae Popovici” Beiuș un bilanț al activității din 2022 și câteva obiective pentru acest an.

Managerul Claudiu Lupău a început dialogul nostru subliniind că rezultatele din 2022 sunt remarcabile, atât în ceea ce privește calitatea actului medical, cât și din punct de vedere al situației financiare a unității spitalicești pe care o conduce:

„Despre anul 2022, vă pot spune că a însemnat, în primul rând, o confirmare a faptului că Spitalul Municipal Beiuș este unul care își asumă integral cazuistica ce ține de gradul său de competență. Sunt convins că acest lucru a fost resimțit și de către pacienții spitalului, dar, mai ales, de către colegii de la UPU Oradea, care nu s-au mai confruntat cu o abundență de cazuri venite din zona Beiușului. În acest sens, vreau să apreciez excelenta colaborare pe care am avut-o cu UPU Oradea, prin persoana domnului dr. Hadrian Borcea, cu care am comunicat în permanență și am gestionat mereu eficient situațiile dificile.

Astfel, anul 2022 a marcat, practic, o premieră: deși am avut un număr foarte mare de prezentări în Urgențe, aproximativ 14 mii, e pentru prima dată când procentul de transferuri a scăzut sub 10 la sută! Cei 8 la sută pacienți transferați reprezintă, în mare parte, o cazuistică mai complexă, ce depășește nivelul de competență al spitalului din Beiuș. Regăsim pacienții gestionați de spitalul nostru în creșterile semnificative pe care le înregistrăm atât în ambulatoriul integrat, cât și în spitalizarea continuă. În cazul acesteia din urmă, s-a dublat numărul de pacienți externați față de anii trecuți, urcând de la 3000-3500 de pacienți pe an la 6200 de pacienți în anul 2022. În ambulatoriul integrat se înregistrează, de asemenea, o creștere semnificativă a numărului de consultații, de la 40 de mii, în 2021, la 52  de mii de pacienți, în 2022.

De asemenea, activitatea Compartimentului Imagistică a înregistrat o creștere semnificativă; dacă în 2002, la Beiuș făceam aproximativ 700 de CT-uri (tomografii computerizate), în 2021 s-au făcut 3000, iar în anul 2022 am ajuns la un număr record de 4300 de investigații de tomografie computerizată.

În concluzie, am convingerea că Spitalul Municipal Beiuș a ieșit definitiv de sub «ștampila» unui punct de transfer al pacienților către Oradea, câștigându-și o poziționare corectă în peisajul medical bihorean prin dezvoltarea tuturor specialităților medicale, mai ales a celor deficitare în trecut și mă refer, în primul rând, la Ortopedie, Obstetrică-ginecologie și Primiri urgențe.

Cât privește echilibrul financiar al spitalului, acesta s-a consolidat în 2022 printr-un excedent bugetar fără precedent, în condițiile în care spitalul a investit foarte mult, mai mult ca niciodată, în resursa umană, în dotări, reabilitări și medicamente. Dacă anul 2021 l-am încheiat cu un sold cumulat de 1 milion 958 de mii de lei, finele anului 2022 a găsit spitalul din Beiuș cu un sold cumulat de 3 milioane 375 de mii de lei, fapt ce ne va permite, în 2023, să continuăm investițiile care să aducă valoare actului medical din spitalul nostru”.

În cea de-a doua parte a interviului acordat, managerul Claudiu Lupău a anunțat și cel mai important obiectiv convenit cu administrația locală, și anume inițierea proiectului de extindere a Staționarului 1 al Spitalului Municipal „Episcop Nicolae Popovici” Beiuș:

„Pentru 2023, ne așteaptă poate cea mai mare provocare pe care ne-am propus-o împreună cu Primăria orașului, și anume studiul de fezabilitate și demararea lucrărilor de extindere a spitalului cu un corp nou de clădire, care să cuprindă toate secțiile chirurgicale, Terapia Intensivă și Compartimentul Primiri Urgențe, practic, centrul regional chirurgical al Țării Beiușului. Acest proiect sperăm să se poată derula prin Compania Națională de Investiții”.

Interlocutorul nostru a încheiat asigurându-ne că, și acest an, interesul pacientului va prima în activitatea cotidiană de la Spitalul Municipal „Episcop Nicolae Popovici” Beiuș: „Voi continua să inspir angajații spitalului spre o atitudine exclusiv orientată spre pacient și aparținători, bazată pe implicare, empatie și respect”.