Fiind un eveniment foarte important pentru Consiliul Judeţean Bihor, având în vedere că este primul tronson de drum reabilitat după mulţi ani, inaugurarea acestei porţiuni de drum s-a realizat cu mare fast. Astfel ieri, în jurul prânzului, la Uileacu de Beiuş s-au prezentat deputatul liberal Cornel Popa, cel care a făcut lobby pentru primirea sumelor de bani de la Guvern, Gavrilă Ghilea, vicepreşedinte al CJ Bihor, o parte din consilierii judeţeni, precum şi primari din zonă.

După tăierea panglicii la podul de la Uileac, de către Gavrilă Ghilea şi Beniamin Rus, cei prezenţi au asistat la o demonstraţie auto şi moto prin care s-a testat calitatea asfaltului turnat. "Au fost folosiţi 20.000 mc de piatră pentru zidărie, au fost montate parapete pe o lungime de 8.300 metri liniari, au fost realizate 20 de podeţe, montate 10.000 metri liniari de rigole. Totodată, au fost necesare peste 20.000 de tone de asfalt", a precizat Beniamin Rus, patronul firmei Selina. "După părerea mea, lucrarea corespunde normelor din punct de vedere calitativ. E o realizare finalizarea acestui tronson. Drumurile judeţene şi cele turistice sunt o proioritate pentru Consiliul Judeţean Bihor", a declarat Ghilea. Având în vedere că primii bani pentru reabilitarea drumurilor judeţene au venit abia în acest an, din cei 1.050 km de drum, până la începutul anului viitor sunt în lucru alţi 20 de km, iar în 2008, sunt contractate lucrări pentru reabilitarea a peste 32 km de drumuri. "Reabilitarea drumurilor din judeţul Bihor reprezintă o prioritate pentru mine. M-am străduit să aduc cât mai mulţi bani pentru a face drumuri judeţene cât mai performante, nu cârpeli. Mi-aş dori ca toate drumurile să fie la fel ca cel de la Uileacu de Beiuş la Borz", a afirmat deputatul Cornel Popa.

Următorul tronson care va fi recepţionat în următoarele zile este cel dintre Bicăcel şi Holod, cu o lungime de 7,58 km. "Eu sunt de acord cu investirea a mai mulţi bani în reabilitarea drumurilor judeţene. Aş prefera însă ca lucrările să fie făcute la un nivel superior, spre deosebire de cele efectuate pe drumurile naţionale de ARL Cluj. Venind spre Uileac, am observat că se lucra la DN 76, însă modul în care se făcea asfaltarea lăsa mult de dorit", a declarat consilierul judeţean Adrian Domocoş.