Judeţul Bihor nu pare să fie afectat de suspendarea plăţilor de către UE pentru Axa 2 - Transport, motivul principal fiind acela că administraţiile locale nu au în derulare decât două proiecte pe infrastructură.

Judeţul Bihor este departe de a se lăuda cu o infrastructură care să-i permită dezvoltarea mult clamată de mai marii judeţului. Suspendarea de către UE a fondurilor pe proiectele de infrastructură, în urma descoperirii unor nereguli, au scos la iveală faptul că în judeţul nostru doar două proiecte se află în finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional - Axa 2 - Transporturi. Astfel, decizia UE de suspendare a plăţilor nu prea are cum să ne afecteze. Primul proiect care a primit finanţare pe Axa 2 este modernizarea celor 19 străzi din Oradea, care are ca termen de finalizare a lucrărilor 15 iulie. "Mai avem doar două tranşe de primit. O cerere de rambursare o vom depune acum, iar a doua, în septembrie. Nu vor fi probleme cu plata constructorului. Până la deblocarea situaţiei, sumele pentru lucrările executate pe cele 19 străzi vor fi asigurate de la bugetul local", ne-a declarat Dumitru Sim, coordonator proiecz în cadrul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională. Al doilea proiect în implementare este Reabilitare şi modernizarea DJ 763 Sudrigiu - Pietroasa - Cabana Padiş, care ar fi avut ca termen de predare 23 august 2011. Însă Consiliul Judeţean Bihor, beneficiarul proiectului, a solicitat o păsuire de un an. "Lucrările sunt executate în proporţie de 42%. Aici se lucrează doar patru luni pe an, astfel că am solicitat amânarea termenului de predare pe data de 23 august 2012", a precizat Dumitru Voloşeniuc, vicepreşedintele CJ Bihor, o explicaţie servită mai tot timpul în cazul depăşirilor de termene, ca şi cum la asumarea lucrărilor antreprenorul nu ar şti că în perioadele reci nu se lucrează. Dumitru Voloşeniuc a precizat că plăţile către firmele executante sunt la zi. "Inclusiv în luna mai s-au făcut plăţile. Nu avem astfel de probleme", a mai adăugat Voloşeniuc, care a mai precizat că instituţia pe care o conduce va accesa un credit de 15 milioane de lei care vor fi folosiţi pentru decontarea lucrărilor la acest drum. Valoarea proiectelor finanţate în cadrul POR în judeţul Bihor se ridică la 105.448.000 lei, din care 28.605.974 lei reprezintă valoarea proiectului pentru cele 19 străzi din Oradea, iar 79.883.312 lei - valoarea proiectului pentru drumul către Padiş.

Consiliul Judeţean Bihor se află pe ultimul loc dintre cele şase judeţe aflate în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest la atragerea de fonduri europene pe Axa 2 - Transporturi. Finanţarea obţinută de către CJ Bistriţa Năsăud se ridică la 126.610.000 lei, în timp de Clujul a reuşit să atragă fonduri în valoare de 145,6 milioane lei. Chiar şi CJ  Maramureş a reuşit să atragă 93 milioane lei, iar CJ Satu Mare are în derulare proiecte în valoare de 83,45 milioane de lei.