Din 19 noiembrie - Codul de bune practici
*Legea nr. 321/2009 prevede un număr de principii de bună practică în relaţiile dintre furnizori şi comercianţi.
Astfel, potrivit reglementărilor, se interzice restrângerea libertăţii contractuale prin impunerea cumpărării sau vânzării de la/ către un terţ. Totodată: comerciantul nu poate impune furnizorului un preţ minim la care acesta să-şi vândă produsele altui cumpărător; este interzis comerciantului să oblige furnizorul la plata unor servicii neincluse în costul de achiziţie şi care nu au legătură directă cu revânzarea; furnizorului nu i se poate impune nici să suporte cheltuieli legate de extinderea reţelei comerciantului, amenajarea spaţiilor sau promovarea imaginii acestuia; reglementarea unor termene maxime de plată a furnizorilor cu perioade între 12 şi 35 de zile, în funcţie de natura produselor; obligativitatea ca penalităţile pentru neîndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor contractuale să fie stabilite în cuantum egal pentru ambele părţi; stabilirea penalităţii pe zi de întârziere în executarea obligaţiilor de plată la dublul dobânzii de referinţă a BNR. Precizăm că sub incidenţa Legii nr. 321/2009 se află nu doar contractele ce se vor încheia după intrarea acesteia în vigoare, ci şi cele aflate în desfăşurare, acestea trebuind modificate spre a fi conforme în cel mult 60 de zile de la acea dată. Un ultim aspect: nerespectarea dispoziţiilor legale se sacnţionează de reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice (MFP), respectiv cei ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), cu amenzi de la 50.000 la 150.000 RON.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.