ANPC veghează la siguranţa consumatorilor aflaţi pe litoralul românesc!
Fiţi liniştiţi,
Minicomandamentul Litoral 2003, inaugurat de către doamna Rovana Plumb, secretar de stat, la începutul lunii iulie, în curs de desfăşurare până la 30 august a.c., are drept scop asigurarea calităţii produselor şi serviciilor oferite tuturor turiştilor care, în acest sezon estival, cu sacrificii (mai mari sau mai mici), doresc să-şi petreacă câteva zile pe însorita plajă românească.
Aşa cum informam cititorii cotidianului nostru, şi Bihorul a fost prezent pe litoral prin intermediul doamnei ec. Cristiana Bigan, inspector şef al OJPC, care a îndeplinit şi rolul de coordonator locaţie Mamaia. Cum se prezintă în acest sezon estival litoralul, în special staţiunea amintită, este, sau nu, calitatea serviciilor turistice corespunzătoare prevederilor legale dar, mai ales, tarifelor percepute în acest an pe litoral - iată doar câteva probleme discutate cu inspectorul şef OJPC, la reîntoarcerea pe meleagurile bihorene:
- Fără îndoială că se poate vorbi despre o scădere cu 40 % a numărului de agenţi economici care nu respectă prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor! Serviciile oferite de agenţii economici au cunoscut în acest an o îmbunătăţire considerabilă, Mamaia şi Neptun situându-se de această dată pe loc fruntaş, atât în ceea ce priveşte calitatea, cât şi condiţiile oferite şi, de ce n-am spune-o, preţurile "picante" practicate de către agenţii economici. Ceea ce a surprins în mod cât se poate de plăcut este că unităţile de primire turistică corespund categoriei declarate, pe scurt - un hotel de 4 sau 5 stele are absolut toate dotările pentru a se încadra în această categorie, cele de 3 ori 2 stele - la fel. De ce spun acest lucru? În alţi ani am avut situaţii în care am constatat că, în fapt, categoria declarată era una, condiţiile (şi dotările!) - cu totul altele, evident - necorespunzătoare! Probleme au existat, este foarte adevărat, dar ele au fost legate de casele de schimb valutar, mai precis - afişarea comisioanelor practicate. În majoritate, casele practică un comision de 8 %, procentul nefiind, însă, aşezat pretutindeni la vedere, aşa cum cere legea. Din discuţiile cu inspectorii orientaţi pe locaţia Costineşti a reieşit că, în ceea ce priveşte calitatea serviciilor turistice şi cele de alimentaţie publică, staţiunea amintită, recunoscută ca fiind destinată, preponderent, tinerilor, are probleme.
- Dacă procentul de agenţi economici aflaţi în neregulă este mai mic în acest an, înseamnă că putem răsufla liniştiţi: putem pleca în vacanţă! Desigur, dacă avem şi banii necesari...
- Pot să vă spun că, în Mamaia, tarifele s-au majorat cu 50%, în timp ce, în Neptun, acestea s-ar fi redus la plecarea noastră cu... 35%. Este, deci, nevoie de turişti, agenţii economici sunt dispuşi să respecte legea, să înregistreze profit, să nu uităm că aceste complexe hoteliere nu sunt deschise clienţilor decât două luni pe an! Noi ne-am bucurat, constatând că serviciile au cunoscut o vizibilă îmbunătăţire.
- Totuşi, au existat şi amenzi, nu-i aşa?
- În cele 9 zile în care am condus locaţia de la Mamaia, pot să vă spun că au fost verificate 31 de unităţi de cazare, 29 de alimentaţie publică, 2 de agrement, fiind aplicate amenzi totalizând 176 milioane lei. Desigur, eforturile inspectorilor ANPC şi OJPC nu se opresc aici, cei care au preluat Minicomandamentul Litoral 2003 vor face tot posibilul pentru a contribui la liniştea şi siguranţa consumatorilor
Comentarii
Nu există nici un comentariu.