În această perioadă dificilă prin care trecem cu toţii, este important să avem acces facil la produse alimentare, atât proaspete, cât şi conservate. Prin urmare, principalii furnizori ar trebui să fie cei locali.

Asociaţia Culturală D’ART Oradea şi Asociaţia Comunelor din România - Filiala Judeţeană Bihor au declanşat o amplă campanie de identificare şi promovare a producătorilor bihoreni din industria alimentară şi din industriile conexe acesteia. Producătorii locali – mici sau mari, autorizaţi sau în curs de autorizare – sunt promovaţi în presă şi pe reţelele de socializare, astfel încât locuitorii unei zone să afle care sunt furnizorii cei mai apropiaţi şi să îşi poată face aprovizionarea rapid şi în siguranţă. De asemenea, pagina de Facebook Festivalul-Concurs „D`ale Porcului” se află la dispoziţia celor interesaţi în acest sens.

Listele cuprind crescători de animale pentru carne, lapte, ouă, miere etc.; cultivatori de cereale, plante oleaginoase, legume, fructe, ierburi aromatice etc.); culegători de fructe, plante medicinale etc.; producători de mezeluri, brânzeturi şi alte lactate, produse apicole, pâine şi alte produse de panificaţie, uleiuri, conserve de toate felurile, alimente congelate/ semipreparate, băuturi alcoolice şi non-alcoolice, siropuri şi poţiuni, condimente etc.).

De asemenea, pe liste se vor regăsi, cu timpul, furnizori de flori şi ghiveche, ţesături, coşuri şi mături, mobilier de grădină, ceramică şi multe altele, din industrii conexe celei alimentare.

„Am solicitat primarilor din judeţ să ne trimită liste cu producătorii locali, ca să îi putem promova. O parte au făcut-o deja, ceilalţi sperăm că vor sprijini şi ei demersul nostru. În aceste momente grele pentru toată lumea, este important să ne sprijinim comunităţile: să ne promovăm producătorii locali, să cumpărăm şi să consumăm local!”, spune Ioan Şora, primarul comunei Pomezeu şi preşedintele Asociaţiei Comunelor din Judeţul Bihor.

„Una dintre cele mai importante componente ale dezvoltării durabile a oricărui judeţ este, în opinia mea, stabilirea de parteneriate între furnizorii locali din domeniile zootehnic şi agricol şi procesatorii locali din industria alimentară. Din nefericire, în Bihor, cele două categorii amintite nu s-au întâlnit încă în cadru organizat, motiv pentru care stabilesc greu relaţii de afaceri - reciproc avantajoase şi, cel mai important, avantajoase pentru comunitate. Sperăm să remediem acest aspect după criza prin care trecem. Până atunci, încercăm să construim baze de date cu cele două categorii”, afirmă şi Nicolae Pop, de la Asociaţia Culturală D’ART.

Iniţiatorii campaniei salută iniţiativele de tip „Aprozar local” şi „Produs tradiţional local”, apărute pe reţelele de socializare, mai ales pe Facebook. Informaţii şi date utile se mai găsesc pe paginile de Facebook „Aprozar Online Oradea” şi „Produs în Bihor”.

„Cumpăraţi şi consumaţi produse agro-alimentare locale: produse în Bihor, crescute în Bihor! E pentru sănătatea şi bunăstarea noastră, a tuturor! Fiţi mândri! Bihoreni pentru Bihor!”, este îndemnul iniţiatorilor campaniei.