Utilajele folosite la deszăpezire de către operatorul de salubritate RER Vest au fost prezentate vineri, 13 noiembrie, în cadrul unei conferințe de presă în teren.

Viceprimarul Marcel Dragoș, împreună cu Florin Gontariu, director general tehnic-investiții în cadrul RER Vest, au susţinut vineri, 13 noiembrie, o conferinţă de presă în teren, cu ocazia căreia au fost prezentate utilajele folosite la deszăpezire de către operatorul de salubritate RER Vest.

„Din cele ce am văzut azi aici, considerăm că suntem pregătiți pentru a trece cu bine sezonul de iarnă 2020-2021, fără a întâmpina prea multe dificultăți. Important e să trecem cu bine de acest sezon, utilajele arată mai bine ca niciodată și sperăm că nu vor fi probleme deosebite nici din punctul de vedere al acestei ierni, să nu fie o iarnă capricioasă”, a declarat viceprimarul Marcel Dragoș.

Detalii legate de stocurile existente și de stadiul utilajelor au fost prezentate de către Florin Gontariu, care a precizat: „Avem un stoc de aproximativ două mii de tone de sare, 300 de tone de nisip, 8 mii de kg de clorură de magneziu fulgi, iar la sediul nostru principal avem un stoc de 37 mii de litri de clorură de calciu folosită pentru zonele pavate din centrul municipiului Oradea. Din flota noastră de anul trecut am fost nevoiți să înlocuim mai mult de jumătate, 16 utilaje, pentru că nu mai respectau normele de poluare, astfel încât acum toate cele 25 de utilaje respectă aceste norme. De asemenea, astăzi dispunem de 6 utilaje care au tracțiunea de 4x4 și care vor fi folosite în zonele mai greu accesibile din oraș. În ceea ce privește combaterea poleiului din zonele centrale, mai avem două cisterne cu o capacitate de 7 mii de litri fiecare, care vor acționa cu clorură de calciu lichidă. Avem șapte utilaje de mare capacitate cu trei sau patru axe care vor fi folosite la intrările/ieșirile din oraș, arterele cu patru benzi, care la nevoie vor putea merge în tandem. Capacitatea actuală de încărcare cu material antiderapant ne permite ca dintr-o singură încărcare să acoperim aproximativ 80% din urgența 1, care înseamnă un timp de răspuns foarte bun și că nu este necesară o altă alimentare pentru a acoperi urgența 1. Utilajele vor ieși pe drumuri în mod preventiv. Vom încerca să ieșim la timpul optim, astfel încât timpul de intervenție și rezultatul să fie cel scontat”.

După cum se știe, la nivel de municipiu, sunt stabilite patru urgențe pentru cele peste 900 de artere de circulație, pe care se intervine în ordinea priorităţilor. Astfel, urgenţa I presupune deszăpezirea intrărilor și ieșirilor din oraș, a arterelor principale, a căilor mijloacelor de transport în comun; urgenţa a II-a presupune intervenţia pentru deszăpezirea drumurilor de acces între cvartalele de locuințe, a căilor de legătură dintre cartiere; urgenţa a III-a vizează toate străzile asfaltate din oraş, iar urgenţa a IV-a toate străzile neasfaltate din municipiu.

„În municipiul Oradea există 935 de străzi, care au fost împărțite în patru categorii de urgență, asupra cărora, conform programului de măsuri adoptat de Consiliul Local, RER are obligativitatea să intervină în cel mult o oră după ce au fost sesizați de dispeceratul Poliției Locale. Intervenția RER-ului se va face în zona 1 de urgență, zonă care are un număr de aproximativ 205 de străzi, zonă care deservește instituțiile publice, spitalele, polițiile etc., după care intervenția va avea loc în zona 2 ș.a.m.d. Ca o noutate, în cursul acestui an a fost semnat un nou contract, prin care RER Vest avea obligativitatea să îndeplinească anumite condiții referitoare cu normele de poluare ale utilajelor; are astăzi un număr de 25 de utilaje, cu trei mai multe față de anul trecut, toate respectând normele de poluare”, a mai spus viceprimarul Marcel Dragoș.

Toate utilajele care vor ieși în oraş sunt dotate cu sistem de monitorizare GPS, pentru ca de la centrul de control al RER să se poată vizualiza în timp real situarea şi evoluţia acestora în teren.