Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune are, începând din 1 septembrie, un director general, în persoana Alinei Toie, fost manager comercial în cadrul companiei Hilton, încă din 2011. Noua poziție a fost aprobată în cadrul organigramei APTOR, odată cu modificările impuse de preluarea administrării Cetății Oradea.

Obiectivele clare de dezvoltare a celui mai important obiectiv turistic din municipiu impune o vastă experiență comercială și, ca atare, o persoană care să fie concentrată pe atingerea acestei sarcini importante. Rolul de director general vine să completeze echipa, care are în componență un director executiv, în persoana lui Alexandru Chira, care va rămâne, în continuare, pe această poziție.

Poziția de director general are ca principal scop coordonarea tuturor activităților organizației, cu un accent pronunțat pe eficientizarea cheltuielilor administrative ale Cetății, popularea acesteia astfel încât să crească numărul de vizitatori și, nu în ultimul rând, creionarea unor evenimente care să contribuie la același obiectiv. Pe lângă acest obiectiv strategic, directorul general va răspunde, alături de directorul executiv, de dezvoltarea calendarului de evenimente și a destinației turistice.

Directorul general este o persoană cu contract de management, având un mandat de patru ani.

În același context, directorul executiv va fi responsabil de dezvoltarea componentei turistice a orașului și ofertei acestuia, cât și de strategia de dezvoltare turistică sau relația cu industria ospitalității din Oradea. Desigur, activitatea acestuia va fi în strânsă corelare cu viziunea generală de dezvoltare dată de directorul general și adunarea generală a asociației. 

Dezvoltarea activității economice (ocuparea spațiilor din cetate), vitalizarea activității acesteia, dezvoltarea de proiecte pentru atragerea unor finanțări nerambursabile pentru finalizarea restaurării acestui obiectiv, alături de direcția de specialitate din Primăria Oradea, sunt obiectivele pe termen scurt ale noii poziții de director general, la care se adaugă dezvoltarea unui calendar de evenimente în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor și a unor noi programe care să crească numărul de turiști și durata medie de ședere în Oradea.

„Ne bucurăm că echipa Visit Oradea a fost completată cu un specialist și o persoană cu pregătire și rezultate în domeniul privat, care are calitățile necesare pentru a îndeplini indicatorii exigenți impuși”, a precizat city-managerul orașului Oradea, Mihai Jurca.